یلنا ایسینبایوا: روسیه باید بتواندر مسابقات دوومیدانی شرکت کند

به گزارش عرصه به نقل از Inside the games، یلنا ایسینبایوا هفته گذشته به عنوان رییس آژانس ضد دوپینگ روسیه انتخاب شد. او متعهد شد که دوباره اعتماد را به روسیه برگرداند. یکی از اهداف اولیه ایسینبایوا قانع کردن IAAF (فدراسیون جهانی دوومیدانی) برای شرکت کردن روسیه در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ دوومیدانی در لندن است.

از نوامبر ۲۰۱۵ تاکنون روسیه از مسابقات بین‌المللی دوومیدانی محروم شده است. این اتفاق بعد از منتشر شدن گزارش‌هایی مبنی بر دوپینگ سیستماتیک در روسیه اتفاق افتاد. بسیاری از ورزشکاران روسیه از المپیک ریو نیز محروم شدند و پارالمپیک روسیه به صورت کامل از مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ محروم شد.

ایسینبایوا در این‌باره گفت: امیدوار هستم زود این مصالحه ایجاد شود. هر کاری آنها خواستند انجام دادیم. حتی این کار را قبل از ریو ۲۰۱۶ نیز انجام دادیم. امیدوارم به زودی بتوانیم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم. باید راه‌حلی برای این مساله پیدا کنیم زیرا بدترین چیزها فعلا اتفاق افتاده است و ما المپیک را از دست دادیم. روسیه باید یک بار دیگر بتواند در مسابقات شرکت کند. باید یک خط زیر این شرایط کشیده شود و دوباره از نو شروع کنیم.

ایسینبایوا در حین برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ اعلام بازنشستگی کرد. او در ادامه نیز گفت: می‌خواهم نشان بدهم ورزشکاران روس پاک هستند. بسیاری دیدند که آنچه پیش از المپیک اتفاق افتاد، عادلانه نبود. هنوز حسرت اینکه نتوانستم سومین مدال طلای المپیکم را کسب کنم می‌خورم. همه می‌دانند من پاک بودم و صادقانه عمل کردم. فکر نمی‌کنم این اتفاق بر کارنامه کاری من سایه بیندازد. مردم به من به عنوان عضو IOC را می‌دادند. این ثابت می‌کند که آنها به من اعتماد دارند.



دیدگاهها بسته شده است.