تیم ملی دوچرخه‌سواری معلولان بدون نماینده در مسابقات پیست قهرمانی آسیا

فرهاد عصفوری در گفتگو با عرصه، افزود: به خاطر نداشتن فضاهای تمرینی و کمبود تجهیزات و امکانات در بخش پیست، متاسفانه امسال نتوانستیم در مسابقات قهرمانی آسیا که بهمن ماه در هندوستان برگزار می شود، شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه با ترکیب دو نفره در مسابقات جاده قهرمانی آسیا در بحرین حضور پیدا خواهیم کرد، گفت: این مسابقات در سه بخش بدون معلولیت، معلولان و نابینایان از هفتم اسفند به مدت یک هفته در بحرین برگزار می‌شود که تیم ایران با ترکیب دو نفره بهرام سلیمانی در کلاس C2  و مهدی محمدی در کلاس C5 راهی این رقابت‌ها خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برای حضور هر چه قویتر در رقابت‌های جاده و کسب مدال، یک تا دو مرحله اردوی آماده سازی در یکی از شهرهای مناطق جنوب را پیش‌بینی کردیم که از اول دی اردوی تیم ملی دوچرخه سواری آغاز خواهد شد. البته وضعیت‌مان در جاده بهتر از پیست است و تقریبا در تمام مناطق کشور امکانات خوبی برای فضای تمرینی ورزشکاران وجود دارد.

عصفوری اضافه کرد: پیست چون به تمرینات تخصصی و امکانات سخت‌افزاری نیاز دارد، هنوز نتوانسته‌ایم این امکانات را فراهم کنیم و شرایط خوبی در پیست نداریم. البته با برنامه‌ریزی که در این زمینه انجام دادیم،  تلاش خواهیم کرد در رقابت‌های آینده، به ویژه بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی در هر دو بخش جاده و پیست حضور قدرتمندی داشته باشیم و خود را مطرح کنیم.

وی اظهار کرد: امسال تمام کشورها در مسابقات جاده قهرمانی آسیا که اسفند در بحرین برگزار خواهد شد، تنها حق شرکت در دو کلاس را دارند اما طی درخواستی که به کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا و جهان دادیم، از آنها تقاضا کردیم که اجازه حضور ورزشکاران در هر پنج کلاس پیست و جاده را بدهند تا امکان حضور ورزشکاران بیشتری را در رقابت‌های آینده، بویژه پاراآسیایی اندونزی داشته باشیم.

رییس انجمن دوچرخه سواری کاری جانبازان و معلولان در پایان گفت: امیدوارم با کسب مدال در مسابقات جاده قهرمانی آسیا در بحرین بتوانیم به حمایت‌ها و زحمات فدراسیون پاسخ مثبت بدهیم.



دیدگاهها بسته شده است.