آغاز به کار مجمع ملی خیرین ازدواج تا پایان سال

به گزارش عرصه، ناصر صبحی در نشست خیرین ازدواج به بیان برنامه‌ها واولویت‌های وزارت ورزش و جوانان در موضوع ازدواج پرداخت و افزود: چهار اولویت را تا پایان سال در دستور کار داریم. یکی از اولویت‌های ما توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره پیش از ازدواج است  ودر یک سال گذشته در این زمینه پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

وی اولویت دوم  خود را آموزش‌های پیش از ازدواج دانست و گفت: به دنبال ایجاد وحدت رویه، تجمیع فعالیت‌ها و هم‌افزایی میان دستگاه‌ها درباره این موضوع و تحقق آموزش پیش از ازدواج ۷۵۰هزار زوج جوان هستیم. در این راستا به آموزش زوج‌هایی می‌پردازیم که درسال اول زندگی مشترک خود قرار دارند.

مدیرکل دفتر ازدواج و  تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان به بیان سومین اولویت دفتر ازدواج و تعالی خانواده پرداخت و اظهارکرد: ساماندهی امور مربوط به وام ازدواج، برنامه دیگر ماست که بانک مرکزی با در این زمینه همکاری خوبی دارد. در کنار ساماندهی وام ازدواج بحث تسهیلات ازدواج را پیگیری می کنیم و به این منظور هماهنگی هایی با تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی داشتیم و خبرهای خوشی را به زودی اعلام می کنیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت ورزش وجوانان، وی در درباره جشنواره ملی ازدواج و خانواده جوان گفت: استقبال خوبی از این جشنواره شده و تاکنون ۴۰۰اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است اما به دلیل کمبود اعتبارات جهت برگزاری با شکوه‌تر این جشنواره، نیاز به مشارکت خیرین داریم.

در ادامه این جلسه محمد محمدی نیک – مدیرعامل موسسه جهیزیه و رفاه- به بیان گزارش اقدامات صورت گرفته جهت تاسیس مجمع ملی خیرین ازدواج پرداخت و تاسیس مجمع خیرین ازدواج را اقدامی گره گشا با مشارکت بخش غیر دولتی در موضوع ازدواج جوانان خواند.

وی با اشاره به جشنواره ملی ازدواج و خانواده جوان گفت: با توجه به تاثیرگذاری و فرهنگ‌سازی که این جشنواره در زمینه ازدواج جوانان دارد، ضروری است تا خیرین در جهت برگزاری با شکوه تر این جشنواره مشارکت کنند.



دیدگاهها بسته شده است.