ظریف: با دستور رئیس جمهور طبق سازوکار موجود دربرجام اقدام می‌کنیم


وزیر امور خارجه گفت: در برجام در مواردی که اقدام یکی از اعضا مغایر برجام باشد سازوکاری تدارک دیده شده که آن را از مسئول کمیسیون مشترک خواهیم خواست و براساس دستور رئیس جمهور اقدام خواهیم کرد.

به گزارش عرصه به نقل از صدا و سیما، محمدجواد ظریف پس از حضور در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره نامه امروز رئیس جمهور به وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: نامه ای که رئیس جمهور نوشت، درباره اقداماتی است که از جانب سازمان انرژی اتمی در حوزه پیشران ها باید صورت بگیرد و برنامه ریزی و طراحی انجام شود که در حوزه تخصصی من نیست.

وی تصریح کرد: در حوزه ای که مسئولیت ماست ما تا به امروز دو نامه به مسئول کمیسیون مشترک که خانم موگرینی است، فرستاده ایم.

ظریف گفت: یک مورد آن در اوایل یا اواسط سال بود و منجر شد به اینکه جلسه وزرای کمیسیون مشترک در حاشیه اجلاس مجمع عمومی در نیویورک برگزار شود.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: مورد بعدی بعد از تصویب مجلس نمایندگان آمریکا بود که نامه ای در این زمینه ارسال شد.

وی افزود: در برجام سازوکاری تدارک دیده شده است در مواردی که اقدام یکی از اعضا مغایر با برجام باشد، این سازوکار را ما از مسئول کمیسیون مشترک خواهیم خواست؛ بر اساس دستوری که ریاست جمهوری داد که فعال کنند و اقدام خواهیم کرد.

ظریف در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است کمیسیون مشترک تشکیل شود گفت: کمیسیون مشترک که تشکیل خواهد شد اما آن سازوکار یک سازوکاری است که در برجام مشخص شده و دیده شده است و براساس آن سازوکار عمل می کنیم.

وزیرامور خارجه درباره تمدید تحریم های ایران افزود: همانطور که آقای رئیس جمهور گفت و ما از گذشته اعلام کردیم که این کار مغایر با برجام است و باعث خواهد شد؛ ایران از روش های قانونی دیده شده در برجام و اقدامات دیگری که امروز رئیس جمهور دستور دادند عکس العمل نشان بدهیم.



دیدگاهها بسته شده است.