کاهش هزینه‌های بهداشتی در صورت جذب مشارکت‌های عمومی در حوزه سلامت

به گزارش عرصه، دکتر هادی‌ایازی در نشست با هیات رئیسه، روسای دانشکده، شبکه و بیمارستان‌های استان یزد اظهار کرد: باور مردم به اثرگذاری خود در حوزه سلامت می تواند زمینه مشارکت آنان را در عرصه های مختلف سلامت فراهم کند.

وی با اشاره به ضرورت رویکرد سلامت محور در کل جامعه گفت: نخبگان، بنگاه‌های اقتصادی و افراد تاثیرگذار باید متوجه مسئولیت اجتماعی خود در حوزه سلامت باشند و از تمام توان خود جهت مشارکت مردم در امر سلامت استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مرم نهاد و خیریه‌های سلامت در ادامه با اشاره به مبحث آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: محور های اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و توجه به مناطق خاص و کمتر برخوردار از مهم‌ترین آسیب‌هایی هستند که ضرورت جلب مشارکت مردم و خیرین حوزه های مختلف را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

ایازی با اشاره به برگزاری “همایش ملی خیرین و توسعه اجتماعی” در استان یزد، هدف از این همایش را جلب مشارکت خیرین، تشکیل چهار کارگروه اعتیاد، حاشیه نشینی، مناطق خاص و طلاق و تبیین نقش خیرین کشور در رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

گفتنی است، همایش ملی خیّرین و توسعه اجتماعی در روزهای ٢٤و ٢٥ آذرماه با محوریت طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و نقاط بحرانی و محروم به میزبانی استانداری یزد و با محوریت مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در یزد برگزار می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.