ظرفیت بالای توسعه و امنیت ما دلیل مذاکره کشورها با ایران است


گرگان- رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان گفت: کشورهایی که امروز برای مذاکره به ایران می آیند به خاطر ظرفیت بالای توسعه، ترقی و امنیت کشور ماست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی، صبح پنجشنبه در اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان که در محل نمایشگاه بین المللی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: هرگاه در این جلسات شرکت می کنم احساس می کنم محفلی است که باید با لباس احرام در آن شرکت کرد زیرا مقام تقدس این جلسات بسیار بالا است.

وی افزود: مسئله شهید و مجاهدت در راه اسلام یک مسله رکنی در تربیت اسلامی است و در لسان پیامبر (ص) آمده کسی که اهل مجاهدت نباشد لباس عزتمندی را از تن خود درآورده است و به گفته امام علی (ع) لباس خواری بر تن آنها پوشیده می شود.

وی ادامه داد: نقش مجاهدان در کشورها و آزادگی ملت ها این گونه است که آنها را سرفراز می کند و این موضوع را در عمل هم دیده ایم.

لاریجانی تصریح کرد: پدیده ای که در انقلاب اسلامی رشد پیدا کرد و در دل جوانان راه یافت بسیار مهم است و ما تنها گوشه هایی از آن را مطرح می کنیم.

وی خطاب به خانواده شهدا، بیان کرد: اگر امروز قدردان خانواده شهدا هستیم یک تعارف نیست زیرا شما نماد مقاومت هستید و امنیت و آرامش امروز کشور به خاطر مجاهدت های فرزندان شما در طول دوران دفاع مقدس است.

لاریجانی بااشاره با مقایسه امنیت ایران با کشورهای منطقه گفت: امروز در کشوری زندگی می کنیم که تهدیدی ندارد، چه بسا کشورهایی که امکانات بالایی دارند اما از فاقد امنیت هستند.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس در شرایط سختی از کشور دفاع کردیم زیرا به تازگی انقلاب کرده بودیم و برخی مشکلات نظامی و امنیتی در کشور وجود داشت.

مشکلات امروز کشور متفاوت از اول انقلاب است

وی با بیان این که امروز شرایط ما تغییر کرده و آن مشکلات دفاعی، سیاسی و امنیتی اوایل انقلاب را دیگر نداریم، تصریح کرد: حضور ملت در صحنه انقلاب و دفاع مقدس به ویژه پس از عزل بنی صدر از ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا و آمدن نیروهای حزب الهی به جبهه ها صحنه را دگرگون کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار شهید و صدها هزار جانباز دادیم اما معادله را کاملا تغییر دادیم. همه کشورهایی که برای از پا درآوردن ما بسیج بودند ناکام ماندند و مجبور شدند به هواپیمای مسافربری ما حمله کنند که نهایت ذلت آنها را نشان می داد.

وی بیان کرد: دفاع مقدس پیام داشت که با ملت مجاهد ایران درگیر نشوید در غیر اینصورت حتما روسیاه خواهید ماند. توپ و تانک موجب اقتدار ما نیست بلکه تجربه موفق ملت با مجاهدتی که در دفاع مقدس به یادگار گذاشت سرمایه ملی ما است.

وی اظهار کرد: تقریبا اکثر کشورهایی که امروز برای مذاکره به ایران می آیند به خاطر ظرفیت بالای توسعه و ترقی و امنیت کشور ما است و اینها از برکات مجاهدت ها و رشادت های جوانان انقلاب است و شهدا سرمایه ممتدی برای ایران هستند.

لاریجانی با تاکید بر این که این سرمایه نتیجه نظام تربیتی است که پیامبر (ص) اسلام برای ملت ها ایجاد کرد، گفت: یکی از ارکان این نظام تربیتی حفظ برادری است و اساس فکر پیامبر (ص) بر وحدت مسلمانان بوده است.

وی با بیان این که امروز به نقطه وحدت بیش از گذشته نیاز داریم زیرا دشمن به این نقطه حمله می کند، افزود: آتشی که تروریست ها در منطقه ایجاد کرده اند برای حذف وحدت مسلمانان است و من خیانتی بزرگتر از از بین رفتن وحدت مسلمانان نمی دانم.

تنها مشکل مسلمانان تفرقه است

وی تصریح کرد: مسلمانان از دانش عمیقی در زمینه های مختلف برخوردارند اما تنها مشکلی که دارند تفرقه است و تروریست های مزدور به همین نقطه حمله کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که توفیق امت اسلامی در حفظ وحدت است و افراطی گری برای آینده امت اسلامی یک آفت بزرگ است، ادامه داد: دشمنان آنقدر در این اختلاف می دمند که برخی کشورهای اسلامی در مقابله با مسلمانان، با اسرائیل همکاری می کنند و این یک ننگ بزرگ است.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی همواره پرچم دفاع از وحدت را چه در داخل و چه در منطقه نشان داده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در سیره نبوی این است که سیاست در خدمت اخلاق قرار گرفته نه اخلاق در خدمت سیاست.

لاریجانی با بیان این که روایات و احادیث زیادی بر تاکید پیامبر (ص) بر خوش خلقی داریم، گفت: نقل شده که پیامبر (ص) بارها این موضوع را میان مسلمانان تاکید می کردند، لذا خوش خلقی و اخلاق درست، رکنی برای سعادت جامعه است.

وی با بیان این که مجاهدت در مکتب نبوی یک امر ثانوی نیست بلکه مسلمانان باید همواره آماده باشند، اضافه کرد: جامعه اسلامی از نظر اقتصادی و توانمندی اقتصادی نباید زیردست باشد و باید اهل حرفه باشد. پیامبر (ص) مسلمانی که اهل حرفه باشد را تحسین و سوء تدبیر او را نهی می کند.

وی رمز موفقیت کشور را برخورداری از بنیه قوی اقتصادی دانست و گفت: شهدا در یک شرایط سخت عزت را برای ما فراهم کردند و برای حفظ آن باید تلاش کنیم تا اقتصاد پویا داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اقتصاد گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب می گویند حضور در عرصه اقتصادی یک مجاهدت است، یک حقیقت مسلم است. باید از فرصت امنیت استفاده کنیم و زمینه باروری اقتصادی را به وجود آوریم. زمینه های تسلط مردم برای حرفه های گوناگون را فراهم کنیم.

گلستان ظرفیت پرش اقتصادی دارد

وی با بیان این که ما علم و دانش خوبی پیدا کرده ایم، جهش در زمینه اقتصاد کشور را با حضور کارآفرینی ممکن دانست و بیان کرد: گلستان از ظرفیت متنوع برای پرش اقتصادی برخوردار است زیرا هم جغرافیای مناسب و هم نیروی انسانی خوبی بهره مند است.

وی ظرفیت گلستان برای فعالیت های متنوع در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی را متنوع دانست و خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه که در مجلس در حال تدوین است، تلاش می کنیم سیاست های اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود که یکی از آنها قدرت مانور مناطق در بخش اقتصاد را افزایش دهیم.

لاریجانی اظهار کرد: برای آنکه جوانان علاقمند به ماندن در روستاها شوند باید از چرخه اقتصادی مطلوبی برخوردار شوند و بخشی از سرمایه گذاری خود را به روستاها اختصاص داده ایم.

وی تصریح کرد: خودکفایی در کشاورزی برای کشور ما یک امر ضروری است و لازمه آن مطلوب کردن چرخه اقتصادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به بخش های صنعتی که زمینه ساز صادرات هستند توجه می کنیم. به منطقه آزاد اینچه برون در مجلس فکر و کمک می کنیم ولی به شرط آن که ظرفیت صادرات را به وجود آورد. اگر این اتفاق رخ دهد ما این طرح را مورد حمایت قرار می دهیم و امیدواریم درخواست مردم محقق شود و منطقه آزاد تحولی در اقتصاد منطقه ایجاد کند.



دیدگاهها بسته شده است.