فعالیت هسته ای ایران ازسرگرفته شود/ بدعهدی آمریکا برهمگان آشکارشد

تبریز – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت از سر گرفتن فعالیت های انرژی هسته ‌ای در کشور گفت: یک روز تاخیر در این زمینه نیز درست نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه بدعهدی آمریکا بر همگان آشکار شده است، ابراز داشت: تمدید تحریم ‌ها علیه ایران توسط مجلس آمریکا نشان داد که نباید هرگز به آمریکایی ها و دوستانشان اعتماد کرد.

وی سپس با اشاره به اینکه اوباما نامردی خود علیه ایران را به رخ همگان کشید، افزود: وی همیشه گفته بود که اگر مجلس آمریکا برجام را قبول نکند آن را وتو خواهم کرد ولی اکنون خود مصوبه آمریکا را امضا کرد و به تعهداتش عمل نکرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران تمدید شده است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب از قبل نیز بدعهدی و غیرقابل اطمینان بودن آمریکا را تاکید کرده بودند ولی در آن دوران این غیرقابل اعتماد بودن به آمریکا برای برخی در کشور آشکار نبود و حالا نقض آشکار برجام را همه دیدند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت هسته ای ایران باید با قدرت ازسرگرفته شود، ادامه داد: دو دستوری که به ظریف و صالحی داده شده کافی نیست و باید یک روز هم در سر گرفتن فعالیت هسته ‌ای کشورمان تاخیر نکرد.

ایجاد وحدت در جامعه اسلامی برنامه مهم پیامبر اکرم(ص)

وی سپس به فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و با تبریک این ایام گفت: ایجاد وحدت در جامعه اسلامی برنامه مهم پیامبر اکرم(ص) بود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) به ایجاد وحدت از از تعالیم اخلاقی اسلام و هدف واحد تاکید داشتند، گفت: وحدت از راه توحید به دست می آید و عالم اسلام یکپارچه می ‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه توحید باعث می‌ شود همه زیر پرچم خداپرستی باشند، گفت: وحدت نیز مبتنی بر کلمه توحید است و این دو پایه های استوار اسلام هستند.

ضرورت وحدت هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه

وی بر ضرورت وحدت شیعه و سنی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: حفظ وحدت در جامعه اسلامی باعث می شود تا دشمنان به کشور نتوانند نفوذ کنند.

آیت الله مجتهد شبستری به هفته وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت وحدت هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه گفت: سالروز شهادت آیت الله مفتح به نام هفته وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است چراکه شهید مفتح حلقه وصل بین حوزه و دانشگاه بود.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید این دو نهاد وحدت داشته باشند، ادامه داد: منظور از وحدت، وحدت هدف است که ثمره وحدت حوزه و دانشگاه آبادانی دین و دنیای ما است.

سفر نتانیاهو به جمهوری آذربایجان جسارت به مسلمانان بود

امام جمعه تبریز سپس به سفر نتانیاهو به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: سفر نتانیاهو به جمهوری آذربایجان دهن ‌کجی و جسارت به مسلمانان بود.

وی سپس به آزادی حلب اشاره کرد و گفت: خدا در آستانه عید بزرگ عیدی آزادی حلب را به مردم داد و حلب بعد از چند سال به دست نیروهای مقاومت آزاد شد.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه حلب شهری استراتژیک بود که به پایگاه اصلی تروریست ها تبدیل شده بود، ادامه داد: آزادی حلب هدف آمریکا را در تجزیه کشورهای اسلامی از هم پاشید.

وی با تاکید بر اینکه آزادی حلب سرنوشت جنگ شش ساله را تغییر داد، اظهار داشت: یاد نیروهای مقاومت، مدافعان حرم، حزب الله و ارتش سوریه را گرامی می ‌داریم و برای آنها دعا می کنیم. این پیروزی باعث افزایش روحیه نیروهای سوری و سرخوردگی گروه‌ های تکفیری شد.



دیدگاهها بسته شده است.