نخست وزیر سابق لهستان از پارلمان گریخت


در پی تشدید درگیری ها میان پلیس ورشو و مردم معترض لهستان، یاروسواف کاچینسکی، رهبر حزب PiS و نخست وزیر سابق این کشور از ساختمان پارلمان گریخت.

به گزارش عرصه به نقل از رویترز، اعتراضات گسترده سیاسی مردم  شهر ورشو در برابر ساختمان پارلمان لهستان منجر به درگیری پلیس با معترضین شد.

بر اساس گزارش های رسیده، مردم لهستان روز گذشته در اعتراض به تخلف حزب PiS که اکثریت پارلمان این کشور را در دست دارد، به خیابان ها ریخته و ساختمان پارلمان لهستان را به محاصره خود در آوردند.

اعضای PiS روز گذشته اقدام به رای گیری در خصوص بودجه سال آینده لهستان به صورت خارج از دستور کرده و همچنین با غیر علنی اعلام کردن جلسه پارلمان در این خصوص، از ورود اصحاب رسانه به داخل پارلمان جلوگیری کردند. عملی که معترضین معتقدند خلاف رویه قانونی انجام شده و قانون اساسی این کشور را نقض کرده است.

همچنین خبرها حاکی است، در درگیری های شب گذشته میان پلیس و مردم در لهستان، پلیس از نمایندگان حاضر در پارلمان خواسته بود تا ساختمان را ترک نکرده و بیرون نیایند.

این در حالیست که بر اساس تصاویر پخش شده زا تلویزیون لهستان، «یاروسواف کاچینسکی»، رهبر حزب PiS و نخست وزیر سابق این کشور در پی شدت یافتن موج اعتراضات، ساختمان پارلمان را ترک کرده و از محل گریخت.  



دیدگاهها بسته شده است.