معاون شهردار تهران: دلیل اصرار به برپایی نمایشگاه‌ها در محل قدیمی چیست؟

به گزارش عرصه، مازیار حسینی افزود: از اول امسال تا آخر آبان، ۷۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شده که اگر تنها یک سوم خودروهای تولیدی نیز وارد تهران شده باشند، روزانه بیش از یکهزار دستگاه خودروی جدید به خیابان ها و بزرگراه های اشباع شده تهران که در ساعات اوج ترافیک به حالت فوق اشباع می رسند، اضافه شده است.

وی با اشاره به این که ناوگان متروی تهران در حال حاضر ۱۲۰۰ دستگاه واگن دارد و با همین خطوط موجود، حداقل به ۱۲۰۰ دستگاه واگن جدید نیاز دارد تا از طریق کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو، میزان جا به جایی مسافران مترو را افزایش دهد، اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی تهران نیز در حال حاضر کمتر از ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس دارد که نیمی از آنها فرسوده هستند، در صورتی که برای آنکه در این ناوگان پاسخگوی نیاز مسافران باشیم به حداقل ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس سالم نیاز دارد.

وی در ادامه  با اعلام این که ترافیک تهران در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد و در ماه های سرد سال به دلیل شرایط جوی تمایل به استفاده از وسایل نقلیه شخصی بیشتر می‌شود و به عبارتی، بین کاهش دمای هوا و افزایش استفاده از خودروی شخصی رابطه ای مستقیم وجود دارد، گفت: البته در این میان، بارش برف و باران نیز به کاهش سرعت حرکت خودروها و افزایش حجم ترافیک دامن می زند.

دکتر مازیار حسینی گفت: برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در محل قدیمی نمایشگاه های بین المللی تهران، نه تنها محدوده خیابان سئول را قفل می کند، بلکه محور بزرگراه چمران و سایر محورهای منتهی به این محل را نیز تحت تأثیر قرار داده و جریان ترافیک عبوری در بخش قابل توجهی از شهر را مختل می کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل  ترافیک شهرداری تهران، معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که شهر آفتاب خارج از شهر قرار دارد و دسترسی‌های مناسب به آن از محورهای مختلف بزرگراهی تأمین شده است، خاطرنشان کرد: از آن مهم تر، نسبت به ایجاد ایستگاه بزرگ مترو و برقراری خط مترو به شهر آفتاب به منظور سهولت در رفت و آمد به این محل اقدام شده و این که چرا با وجود این همه گرفتاری به برپایی نمایشگاه ها در محل قبلی اصرار وجود دارد، معمایی است که مسئولان مربوطه باید پاسخگوی آن باشند.



دیدگاهها بسته شده است.