نقش راهبردی مدیریت ریسک در تصمیم‌سازی مدیران بانکی

نقش راهبردی مدیریت ریسک در تصمیم‌سازی مدیران بانکی
رئیس اداره کل مدیریت ریسک بانک مهر اقتصاد گفت: مدیریت ریسک وظیفه پایش و اندازه‌گیری ریسک در فعالیت‌های تخصصی بانک‌ها را بر عهده داشته و به تصمیم سازی صحیح مدیران بانک کمک می‌کند.

 

به گزارش عرصه، به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان اصفهان، سید شمس‌الدین موسوی رئیس اداره کل مدیریت ریسک بانک – در همایش آموزشی «مدیریت ریسک» با اشاره به وظایف این اداره کل، اظهار کرد: ارزیابی، تحلیل و بررسی ریسک‌های تخصصی بانک شامل ریسک‌های اعتباری، بازار، نقدینگی و عملیاتی وظیفه اصلی مدیریت ریسک در بانک‌ها به شمار می رود.

وی افزود: مدیریت ریسک بر اساس توصیه‌های بانک مرکزی از سال ۱۳۹۱ وظیفه پایش و اندازه‌گیری ریسک در فعالیت‌های تخصصی بانک‌ها را بر عهده داشته و به تصمیم سازی مدیران بانک کمک می‌کند.

رئیس اداره کل مدیریت ریسک بانک بیان کرد: گزارش های اداره کل ریسک در بانک، به صورت مستقیم به مدیر عامل محترم و اعضاء هیئت مدیره ارائه شده تا با در نظر گرفتن وضعیت بانک در دست‌یابی به اهداف مختلف، تصمیم گیری صحیحی داشته باشند.

وی گفت: هر موضوعی که منافع و اهداف سازمانی و فعایت بانک ها را تهدید کند می‌تواند به عنوان یک ریسک مطرح باشد، بنابراین لازم است تا خطراتی که بانک را تهدید می‌کند، شناسایی شده و از وقوع مشکل پیشگیری کرد.

موسوی با تشریح مباحث تخصصی مدیریت ریسک تصریح کرد: پس از شناسایی ریسک باید استراتژی مناسب شامل استراتژی اجتناب از ریسک، انتقال ریسک و پذیرش ریسک را برگزید.

وی در پایان با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های بانک مهر اقتصاد استان اصفهان ابراز کرد: استان اصفهان همواره به عنوان یکی از استان‌های پیشرو و موفق در تمامی حوزه‌های کاری در بانک مهر اقتصاد محسوب می‌شود.

گفتنی است مجید خانی معاون اجرایی استان اصفهان – در این همایش با ارائه گزارشی، وضعیت استان را در حوزه های مختلف و رعایت اصول مدیریت ریسک در شعب تشریح کرد.



دیدگاهها بسته شده است.