امضای تفاهم همکاری میان سازمان میراث فرهنگی و مقامات ارمنستان

به گزارش عرصه به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در سفر رئیس‌جمهور ایران به سه کشور آسیایی ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان و همراهی زهرا احمدی‌پور – رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری – در این سفر، او در گفت‌وگو با مدیران ارشد و همتایان خود، به بررسی مهم‌ترین موضوعات مرتبط با فعالیت‌های سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری، از جمله افزایش جذب گردشگر می‌پردازد.

با حضور روحانی در کاخ ریاست جمهوری ارمنستان، دو یادداشت تفاهم همکاری موزه‌ای به امضای رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری و وزیر توسعه اقتصادی و وزیر فرهنگ ارمنستان رسید.

احمدی‌پور در این سفر، یادداشت تفاهم همکاری بین موزه‌ای را با وزیر فرهنگ ارمنستان امضا کرد. همچنین یادداشت تفاهم همکاری گردشگری به امضای او و وزیر توسعه اقتصادی ارمنستان رسید.

امضای این دو یادداشت تفاهم همکاری می‌تواند باعث تقویت ارتباطات فرهنگی بین دو کشور هم‌مرز ایران و ارمنستان از جمله گسترش فعالیت‌های در زمینه جذب گردشگر شود.

لادن جعفری تهرانی – مدیرکل دفتر امور بین‌الملل سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری – درباره امضای این دو یادداشت تفاهم همکاری، گفت: ارمنستان یکی از کشورهای هدف ایران در حوزه گردشگری است که دارای مرز زمینی با ایران است و سالانه تعداد بسیار زیادی گردشگر بین این دو کشور تبادل می‌شود.

او با بیان این‌که حضور هموطنان ارمنی در ایران باعث ایجاد قرابت‌های فرهنگی بین دو کشور شده و توانسته است تا حدود زیادی مسیر همکاری این دو کشور را هموار کند، ادامه داد: در یادداشت تفاهم همکاری موزه‌ای که بین رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری و وزیر فرهنگ ارمنستان به امضا رسید، بر توجه به موضوعاتی مانند برگزاری کنفرانس‌های علمی، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، تبادل کارشناسان حوزه مرمت و پژوهش، ارائه پشتیبانی‌های فنی و تجهیزات موزه‌ای و … در این سند تاکید شد.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در یادداشت‌ تفاهم همکاری گردشگری که به امضای احمدی‌پور و وزیر توسعه اقتصادی ارمنستان رسید نیز موضوعات مهمی از جمله ساخت هتل، جذب سرمایه‌گذار، جذب گردشگر از کشور ثالث، تبلیغات مشترک برای جذب گردشگر، ایجاد دفاتر اطلاع‌رسانی و … تاکید شده است.


در سفر سیدحسن روحانی – رئیس‌جمهور و هیات دولت – به سه کشور آسیایی، ۲۰ موافقت‌نامه و یادداشت تفاهم در زمینه‌های کشاورزی، گمرک و کشتیرانی در دریای خزر، وزارت کار، اتاق بازرگانی، آی‌سی‌تی، گردشگری، بهداشت و ورزش به امضای مقامات این کشورها می‌رسد.



دیدگاهها بسته شده است.