طرح یکپارچه سازی پژوهش های شهرداری تهران تدوین می شود

به گزارش عرصه، بابک نگاهداری در سومین گردهمایی کاربران سامانه پژوهش یار که با حضور نمایندگان معاونت ها ، سازمان ها و شرکت ها و مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در سالن اجتماعات مرکز همایش های تخصصی شهرداری تهران برگزار شد گفت : دستیابی به مدیریت یکپارچه پژوهش ها یک ضرورت است و شورای اسلامی شهر تهران نیز به این نتیجه رسیده بود و مرکز را موظف به راه اندازی این سامانه کرد.

وی عنوان کرد : شهردار تهران به کرات اعلام نمودند که من دنبال یکپارچه سازی ساختاری نیستم بلکه به دنبال یکپارچه سازی کارکردی هستم که اول و اخر هر پژوهش به مرکز مطالعات ختم شود .

نگاهداری تصریح کرد : مرکز مطالعات بر اساس تکالیف واگذار شده نسبت به راه اندازی سامانه پژوهش یار اقدام کرد و خوشبختانه در حال حاضر این سامانه وضعیت خوبی دارد و بیش از ۳ هزار اثر در آن بارگذاری شده است .
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران خاطر نشان کرد : علاوه بر تکالیف فوق سازمان بازرسی نیز به بحث یکپارچه سازی پژوهش ها در شهرداری تهران با هدف ضرورت جلوگیری از موازی کاری و ارتقاء کیفی آن ها تاکید نموده است .

نگاهداری هم چنین با اشاره به این موضوع که بحث یکپارچه سازی پژوهش ها یک مسیر عقلانی است و شهرداری تهران یک مجموعه واحد است گفت : پژوهش ها باید ازنظر علمی- سازمانی از همسویی و همنوایی برخوردار باشد .

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در خصوص ضمانت اجرایی پژوهش ها و ادامه کار این سامانه عنوان کرد : در مرکز مطالعات رویکرد تقاضا محوری دنبال می شود و باید یک سازمان کارفرمایی بر اساس نیاز تقاضای پزوهش داشته باشد و این الگو برای ضمانت کاربست آن است و ما همچنین در این حوزه از مجری می خواهیم که آئین نامه ، شیوه نامه و راهکارهایی که معطوف به اجرا است را در اختیار قرار دهد .

وی تاکید کرد : پس از راه اندازی کمیته کاربست پژوهش های شهرداری تهران و با تشکیل این جلسات، گزارش های لازم در راستای به کار بستن هر یک از پژوهش ها را پیگیری می کنیم .

نگاهداری افزود : سامانه پژوهش یار در آینده از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد و چشم انداز خوبی برای آن متصور هستیم و به زودی طرح های مشاور هم در آن بارگذاری گردد.

حسن عماری نیز در ابتدای این گردهمایی با اشاره به این که مرکز مطالعات بر اساس اسناد فرادستی و هم چنین بند «ج» تبصره ۲۰ نظام‌نامه پژوهشی شهرداری پایتخت موظف بود که در سال ۱۳۹۴ سامانه پژوهش‌یار را با هدف جلوگیری از موازی کاری در انجام پروژه‌های پژوهشی در پرتال شهرداری تهران راه اندازی نماید گفت:

مدیر طرح و برنامه و سیاستگذاری امور پژوهشی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران افزود : فهرست پروژه های ثبت شده در سامانه پژوهش یار ۳۰۸۷ رکورد است که مرکز مطالعات بیشترین بارگذاری و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران کمترین بارگذاری در بخش ثبت طر ح های جاری داشته اند و هم چنین در بخش طرح های خاتمه یافته معاونت امور مناطق شهرداری تهران بیشترین طرح را بارگذاری نموده و معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران کمترین بارگذاری را داشته اند.

در پایان این مراسم از کاربرانی که بیشترین همکاری را با سامانه پژوهش یار شهرداری تهران داشته اند تقدیر به عمل آمد و لوح سپاس توسط دکتر نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به شهرزاد لیاقتی ناظر پروژه از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ، مریم خداشناس رودسری از شهرداری منطقه ۶ تهران ، مریم حسنی حاجیان از شرکت کنترل ترافیک تهران ، لیلا علی آبادی از سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران و سید وحید دشتیان مقدم از سازمان مدیریت بحران شهر تهران داده شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، سومین گردهمایی سراسری کاربران سامانه پژوهشیار شهرداری تهران در تاریخ ۳۰ آذر ماه ۹۵ با حضور کاربران و نمایندگان معاونت ها ، سازمان ها و مناطق ۲۲ گانه در مرکز همایش های تخصصی دائمی شهرداری تهران برگزار گردید.



دیدگاهها بسته شده است.