نادیده‌گرفتن پیشرفت‌های کشور بی‌انصافی است


قم – رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: پیشرفت‌هایی در انقلاب داریم که خیلی‌ها بی‌انصافی می‌کنند و آنها را نادیده می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عصر جمعه در دیدار دست اندرکاران همایش ملی تمدن نوین اسلامی، تأمین نیازهای فیزیولوژیکی مردم و دفع خطرها را مهم دانست و تأکید کرد: اگر کشوری نتواند از خودش دفاع کند نمی‌تواند با دشمنانش مقابله کند و حذف می‌شود. به همین دلیل است که مقام معظم رهبری بر تقویت بنیه دفاعی تأکید دارند.

وی با بیان اینکه چیزهایی که خوابش را نمی‌دیدیم در انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، اظهار کرد: می‌گویند اگر زیر برجام بزنند ما آمادگی داریم که آنها را غافلگیر می‌کنیم. جرأت اینکه آدم همین حرف را بزند یک مرحله مهم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: روزگاری بود که پزشکان ما جرأت نداشتند یک عمل جراحی را در کشور انجام بدهند و چند تا از مراجع برای عمل چشم به اروپا رفتند. الان از کشورهای دیگر برای معالجه به ایران می‌آیند.

وی در مورد پیشرفت‌های روزافزون انقلاب اسلامی، گفت: پیشرفت‌هایی در انقلاب داریم که خیلی‌ها بی‌انصافی می‌کنند و نادیده می‌گیرند. همه این پیشرفت‌ها به برکت انقلاب اسلامی است والا جبهه ملی هرگز نمی‌توانست این حرکت‌ها را داشته باشد.

آیت الله مصباح یزدی افزود: در جنگ ۸ ساله که دست خالی بودیم تمام قدرت‌های برجسته دنیا با ما دشمنی کردند. در این شرایط، باقی ماندن نظام، خودش برای اثبات عظمت نظام و تمدن کافی است و اگر ما از رهبری‌های حکیمانه رهبری قدردانی می‌کردیم خیلی سریع‌تر موفق می‌شدیم.

انتقاد از اعتماد به دشمنان

وی با بیان اینکه اگر به دشمنان اعتماد نمی‌کردیم خیلی سریع‌تر پیشرفت می‌کردیم، اظهار داشت: میراث دوران ستمشاهی این است که حتی خواص ما را خودباخته بار آورده بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: شعار بارز امام که «ما می‌توانیم» فعال و اثرگذار بود ولی بسیاری از خواص ما بهره کافی از این شعار نبردند.

وی گفت: خیلی‌ها ته دلشان می‌گویند انبری که برای دندان کشیدن لازم است از آلمان وارد می‌شود یا سوزن خیاطی از خارج می‌آید. رزم‌آرا هم همین‌ها را می‌گفت.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: ما باور نمی‌کردیم که می‌توانیم، به خاطر اینکه اسلام را به خصوص عوامل فوق طبیعی آن را باور نکردیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که در جلسه‌ای فرموده بود «دوران انقلاب هر روزش معجزه بود» اظهار داشت: انگار این مسئله هنوز وجود دارد ولی ما باورمان نمی‌شود و چسبیدیم به اینکه آمریکا و انگلیس کجا از ما حمایت کنند.



دیدگاهها بسته شده است.