در بودجه ۹۶ به منابع دریافتی هلال‌احمر توجه بیشتری شود

به گزارش عرصه، امیرمحسن ضیائی امروز (۶ دی ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از جمله برنامه‌های جمعیت هلال احمر تجهیز هر استان به یک بالگرد بوده است، اظهارکرد: جمعیت هلال احمر ۱۷بالگرد داشته که طی این مدت با اضافه شدن شش فروند بالگرد ، این تعداد در حال حاضر به ۲۳ فروند بالگرد رسیده است.

وی افزود: همچنین تا ۶ ماه آینده سه فروند بالگرد دیگر اضافه خواهد شد و از نظر پوشش امداد هوایی تمامی استان‌ها توسط این ۲۶ بالگرد پوشش داده می‌شوند.

رییس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: در برخی استان‌ها ۱۵ روز بالگرد داریم و در حال حاضر بالگردها به صورت منطقه‌ای استان‌ها را پوشش می‌دهند.

ضیائی ادامه داد: در خراسان‌جنوبی نیز در صورت که آشیانه بالگرد تکمیل شود یک فروند بالگرد ۱۵روزه در اختیار این استان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی با مشکلات زیادی از بابت حوادث روبه‌رو است، بیان کرد: این استان از مشکلات خشکسالی، کمبود منابع آب و زلزله به عنوان خطر بلقوه مواجه است که باید در مقابله با این عوامل تقویت شود.

رییس جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: برای تقویت این استان پایگاه پشتیبانی بزرگ نیاز داشته که احداث این پایگاه به اعتبارات نیاز دارد.

ضیائی یادآور شد: با توجه به مشکلات چند سال اخیر کشور در بحث بودجه در دو سال گذشته از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتباری که به جمعیت هلال احمر اختصاص یافته تنها ۱۰۰میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با کمک مجلس و دولت تا پایان امسال بخشی از منابع دریافت و در بودجه ۹۶ نیز وضعیت بهتری داشته باشیم.

رییس جمعیت هلال‌احمر یادآور شد: در همین وضعیت خراسان‌جنوبی نسبت به سایر استان ها بیشترین تخصیص را داشته است.

ضیائی ادامه داد: هدف از سفر به خراسان‌جنوبی بازدید از وضعیت استان و دیدار با مقامات بود که در حال‌حاضر با بازدیدهای انجام شده وضعیت زیرساختی هلال احمر در خراسان جنوبی و پایگاه‌های آن وضعیت خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه در این استان از کمک خیرین نیز استفاده و پایگاه‌ها راه‌اندازی شده‌اند، تاکیدکرد: بنا داریم خدمات بیشتری را به این استان اختصاص دهیم و چند پروژه جمعیت تا پایان سال راه‌اندازی و شاهد افتتاح آن باشیم.

رییس جمعیت هلال‌احمر گفت: در خصوص توزیع سگ‌های نجات تا پایان سال تمامی پایگاه‌های رسمی کشور به سگ‌های نجات مجهز خواهند شد.

ضیائی اظهارکرد: کشورما جزمناطق زلزله خیز کشور بوده و گسل‌های زیادی را در کشور داریم که هر آن در معرض زلزله هستیم.

وی با بیان اینکه طبق آمار ۱۰سال گذشته ۳۵۰ زلزله با مرکزیت تهران البته با شدت کم را داشته‌ایم، افزود: این امر در برخی استان‌های دیگر نیز شاهد بوده‌ایم که در مواجه با این پدیده یکی از مشکلات بزرگ زیرساخت‌ها و ساختمان‌های با مقاومت کم است.

رییس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: امکان حل این مشکل را در مدت زمان کوتاه نداریم و باید طی ساخت و سازهای طولانی مدت، مقاوم سازی انجام و ساختمان‌های حیاتی نیز مقاوم شوند.

ضیائی تاکید کرد: این کار از وظایف جمعیت هلال احمر نبوده اما در این راستا درخصوص مباحث آموزشی موارد لازم ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در این زمینه انبارها نیز باید تکمیل و در حال حاضر وضعیت انبارها مناسب و نزدیک به  استانداردهای جهانی است.

رییس جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: اما برای یک زلزله بزرگ اگر بخواهیم بگوییم آماده هستیم این چنین نیست.

ضیائی تاکید کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین و قدرتمندترین جمعیت‌های دنیا و جزء پنچ جمعیت بزرگ دنیا بوده و اعتبار و ابروی زیادی از نظر فنی در بین مجامع دنیا دارد.

وی یادآور شد: این سازمان در داخل کشور نیز از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در بحث امداد و نجات بوده است.

رییس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه مانند سایر قسمت‌ها بیشتر با کمبود اعتبار مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: از دولت و مجلس تقاضا می‌شود بیشتر به بودجه این سازمان توجه کرده چراکه مستقیما در ارتباط با مردم است.



دیدگاهها بسته شده است.