مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد: ورود به دوره پساتحریم نقش موثری به موسسات تبلیغاتی می‌دهد

به گزارش عرصه، این نشست به مناسبت دومین جشنواره تبلیغات ایران که روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ ۹۵ برگزار می‌شود، تشکیل شد و حیدری، مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هوشمند سفیدی، رییس جشنواره ملی تبلیغات حضور داشتند.

حیدری با بیان اینکه موضوع تبلیغات یکی از بی‌بدیل‌ترین و نافذترین موضوعات روز دنیا و دارای پیشینه‌طولانی است، گفت: بزرگان زیادی در این عرصه فعالیت‌ داشته‌اند و تبلیغات امر دوسویه‌ای در ارتباط با مسئله ساختار و ذات است. تبلیغات موضوعی چندوجهی است و ارکان موثر در تبلیغات تحت عنوان نظام تبلیغاتی شکل گرفته است.

او افزود: کسانی که اجراءکننده و ناظر بر تبلیغات هستند، نظام تبلیغاتی را در کشور رقم می‌زنند و اگر این ارکان با هم تعامل و هم‌اندیشی نداشته باشند، به سمت پیشرفت نخواهند رفت.

مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه حوزه دانش در بحث تبلیغات الزام‌آور است، گفت: با توجه به تغییرات دنیا، ما نیز باید در تبلیغات‌مان تغییراتی ایجاد بکنیم و باید بدانیم که حوزه تبلیغات بین‌رشته‌ای است و از همه رشته‌ها کمک می‌گیرد.

حیدری با اشاره به اهمیت تبلیغات گفت: تبلیغات برای مشروعیت‌سازی و انگاره‌سازی استفاده می‌شود و حتی در بیرون از مرزهای کشور به عنوان ابزاری برای تهاجم فرهنگی به کار گرفته می‌شود. تبلیغات ابزاری است که اندیشه سیاسی ر ا پرورش می‌دهد.

او با بیان اینکه جشنواره ملی تبلیغات یکی از شعارهایش اثربخشی است، یادآور شد: تبلیغات یک جاده دوطرفه است که هم اثر مثبت و هم اثر منفی دارد. تبلیغات کوتاه مدت پاسخ نمی‌دهد و در طی مدت طولانی نتیجه‌بخش خواهد بود و مسئولان باید راجع به تبلیغات تحقیق کنند و مقاله بدهند.

او افزود: تبلیغات بر کنش فردی و جمعی ما تاثیر می‌گذارد. اگر ر ویکرد تبلیغات مصرف‌گرایی باشد جامعه خلاقیت خود را از دست می‌دهد. تبلیغات ابزار نفوذ در ذهن‌ها است.

حیدری با اشاره به یکی از شعارهای جشنواره ملی تبلیغات که حق انتخاب با مشتری است، تصریح کرد: کم‌توجهی به مشتری یکی از مشکلات ماست. ما نباید به منافع صاحب آگهی توجه کنیم و مشتری نیز در اولویت قرار دارد.

او با بیان اینکه باید بین تبلیغات و اقتصاد مقاومتی در این جشنواره پیوند برقرار کنیم، گفت: ورود به دوره پساتحریم در کشور ما نقش موثری به موسسات تبلیغاتی می‌دهد و این موسسات می‌توانند در تولید کشور نقش هدایت‌کننده داشته باشند.

او با اشاره به رویکرد برون‌نگری اقتصاد مقاومتی افزود:‌ ما باید به اقتصاد جهانی متصل شویم. ما به عنوان وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی خواهان این هستیم که شرکت‌های تبلیغاتی را ورای مرزها معرفی کنیم و از ظرفیت خود برای معرفی اقتصاد کشورمان استفاده کنیم. این جشنواره مقدمه معرفی ما به دنیاست.

حیدری با اشاره به سیاست‌ وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل تبلیغات این وزارتخانه، گفت:‌ ما در دوره حمایت، ‌نظارت و هدایت هستیم و می‌خواهیم با همه‌ی کانون‌ها در کشورهای مختلف به صورت قانونی تعامل داشت باشیم و این کانون‌ها برای اعتلای اقتصادی و اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا ظرفیت ‌این کانون‌ها زیاد است.

او در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود به تبلیغات بازرگانی نیست و ما همه ابعاد تبلیغات را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. ما از دوستانمان در بخش خصوصی می‌خواهیم که در بخش تبلیغات حضور بیشتری داشته باشند. ما می‌خواهیم با همکاری انجمن صنفی تبلیغات، مدرسه تبلیغات را راه‌اندازی و رشته تبلیغات را ایجاد کنیم.

او با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات امسال، گفت: سیزده کشور اروپایی و آسیایی در این نمایشگاه حضور دارند و این به تبادل اطلاعات و آگاهی‌بخشی به صاحبان کالا کمک می‌کند. برای پیشرفت در عرصه تبلیغات ما باید از آخرین ابزار  استفاده کنیم.

هوشمند سفیدی، رییس جشنواره ملی تبلیغات نیز در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی تبلیغات در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن‌، گفت: ما در یک سال گذشته تجربه‌های زیادی را کسب کردیم و نقاط ضعف و قوت خود را فهمیدیم و از مدیران نظرخواهی کردیم تا قدم دوم را محکم‌تر برداریم. تبلیغات ما برای توانمند دن نیازمند داوری مطمئن است. ما می‌خواهیم به سمت جشنواره کن حرکت کنیم.

 او افزود: سایت جشنواره امسال تفاوتی با سال قبل داشته است و ثبت‌نام الکترونیک و دریافت آثار به صورت الکترو نیکی را به سایت خود اضافه کرده‌ایم.

وی با اشاره به تفاوت داوری در این دو دوره، بیان کرد: ما داوری را از نظر کیفیت و کمیت ارتقا داده‌ایم. امسال ۷۵ داور داریم و حدود ۶ هزار اثر دریافت خواهیم کرد و امکان دارد که تعداد داورها افزایش یابد. ما هیأت منصفه‌ای را نیز در جشنواره امسال ایجاد کرده‌ایم که وظیفه‌ آنها صیانت از داوری و رسیدگی به اعتراضات است. ما در این دوره منشور اخلاقی داوری را نیز تدوین کرده‌ایم تا داورها  آن را امضاء کنند، به دلیل اینکه داوری باعث اعتلای صنعت تبلیغات خواهد شد.

او با اشاره به رویکرد این جشنواره گفت: جشنواره ملی تبلیغات خلاقیت، اثربخشی و انتخاب آگاه مشتری را در دستور کار خود دارد.



دیدگاهها بسته شده است.