فتنه گران واقعیت را می‌دانستند و بر دروغ خود اصرار می‌کردند


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در سال ۸۸ سرانه فتنه واقعیت را می‌دانستند و بر دروغ خود اصرار می‌کردند.

به گزارش عرصه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه بصیرت، یوم‌الله نهم دی‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با تشکر از حضور مردم ولایتمدار مشهد برای حضور در راهپیمایی نهم دی‌ماه، اظهار کرد: از هیجان پربرکت شما برادران و خواهران در سالروز حماسه نهم دی که هم روز بصیرت، هم روز بیعت و هم روز نمایش ریزش‌ها و رویش‌ها در عرصه انقلاب بود، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به آیه ۱۳ سوره مجادله، ادامه داد: پروردگار در این آیه دو نکته را مشخص می‌کند؛ در خط راهبرد آفرینی و جریان سازی برای مردم، نکته اول وابستگی به دشمن و کارگزار جنایت دشمن قرار گرفتن است؛ مسیری که این خصوصیت را برای نیروهای انقلابی باز می‌کند، این راه و مسیر را ذات مقدس پروردگار در اول آیه مشخص کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: خداوند به پیغمبر می‌فرماید: «پیغمبر، نگاه کن به مردمی که با قوم مغضوب خدا طرح دوستی و سازش ریخته‌اند؛ جریان عناد و دشمنی مغضوب خدا در جریان اجتماعی و مسیر و مقصدی دیگر قدم برمی‌دارند، نه آنان از شما هستند و نه از آن دسته‌ای هستند که دست سازش و دوستی به‌طرف قوم مغضوب پروردگار دراز کرده‌اند؛ درحالی‌که این خصوصیت را این افراد دارند، خداوند متعال به نتیجه این وابستگی و دست دادن جریان عناد و مغضوب خدا اشاره می‌کند.

در فتنه ۸۸، عده‌ای به مغضوبان خدا دست دوستی دادند

امام جمعه مشهد مقدس افزود: نتیجه این دوستی و وابستگی با افراد مغضوب خدا این است که این‌ها به‌جایی می‌رسند که قسم دروغ می‌خورند درحالی‌که خودشان هم می‌دانند دروغ است.

آیت الله علم الهدی بابیان این‌که افرادی در جریان فتنه ۸۸ حاضر شدند در خط دوستی با جریان معاند و مغضوب خدا قرار گیرند، خاطرنشان کرد: اگر ما جریان فتنه ۸۸ را بخواهیم در قالب یک متن کوتاه و عبارت خیلی مختصر مشخص کنیم، این است، «افرادی که کارگزار فتنه دشمن قرار گرفتند، در خط دوستی و وابستگی به جریان معاند استکباری مغضوب خدا درآمدند»، یعنی کارشان به‌جایی رسید که این‌ها به‌دروغ ادعایی کردند درحالی‌که می‌دانستند ادعای آنان دروغ است.

اولین کسی که فتنه را متوجه شد، رهبر معظم انقلاب بود

وی تصریح کرد: لازم است امروز بعد از ۸ سال، بازخوانی نسبت به فتنه ۸۸ داشته باشیم، اولین کسی که متوجه این فتنه شد و این واقعیت و جریان فتنه قبل از انتخابات به‌وسیله دشمنان پی‌ریزی شده بود، اول کسی که متوجه شد و اول مغز نخبه‌ای که این واقعیت را درک کرد، مقام معظم رهبری بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که رهبر انقلاب چند ماه پیش از انتخابات نسبت به بروز فتنه هشدار داده بودند، خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال ۱۳۸۷، چند ماه به انتخابات مانده در فرمایشات و سخنرانی‌شان فرمودند «سیاسیون در زمین دشمن بازی نکنند که چه ببرند و چه ببازند، برد با دشمن است»، مقام معظم رهبری این نکته را در سخنرانی ۱۳ آبان در سال ۸۷ اعلام کردند؛ در ایام نوروز، هنگام مراجعت ایشان من در سفر بودم، مرحوم آیت‌الله طبسی وقتی از سفر برگشتم، فرمودند رهبری به من سفارشی کردند تا به شما بگویم، فرمودند در جریان انتخابات، در مقام برخورد با هیچ شخص و جریانی اقدام نکنید و درصدد تخریب هیچ فردی قرار نگیرید چون این انتخابات آبستن عوارض و حوادثی است، شما در این عوارض و حوادث نقش نداشته باشید.

رهبری، انتخابات ۸۸ را آبستن عوارض و حوادث پیش‌بینی کردند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: برحسب توصیه رهبر انقلاب، در مسیر انتخابات ما هیچ‌گونه فعالیت سیاسی بر له یا علیه کسی نداشتیم جز این‌که در شام غریبان حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، از یک ستاد انتخاباتی یک کارناوالی در بلوار وکیل‌آباد راه افتاده بود که عیاشی می‌کردند، مشغول جشن و شادی و پایکوبی بودند، فردای آن جمعه بود، بنده این عمل را محکوم کردم بدون این‌که اسمی ببرم، نفس این حرکت هنجارشکنی را شب شام غریبان حضرت زهرا که دل شیعیان را جریحه‌دار کرده بود، محکوم شد اما درصدد تخریب یا حتی نسبت دادن این حرکت ناهنجار به کسی برنیامدم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به طرح انتخاباتی جریان اصلاحات برای معرفی کاندیدا، عنوان کرد: تا این‌که مسیر انتخابات نزدیک شد؛ در جریان اصلاحات قرار بر این بود که بین دو نفر، جناب آقای خاتمی و جناب آقای میرحسین موسوی، هرکدام این‌ها کاندید شدند، دیگری به نفع او کنار برود، ابتداً آقای خاتمی کاندید شد، برحسب قراری که داشتند، بنا شد آقای میرحسین موسوی کنار برود تا این‌که ایشان مصاحبه‌ای کرد با لوموند فرانسه، خبرنگار از ایشان سؤال کرد که رییس‌جمهور باید چه‌کارهای انجام دهد و چه برنامه‌هایی داشته باشد.

مصاحبه موسوی با لوموند فرانسه و آغاز تحرکات

وی مصاحبه موسوی با روزنامه لوموند را آغاز اجرای طرح فتنه دانست و گفت: ایشان یک لیستی از برنامه‌ها و اقدامات لازم رییس‌جمهور آینده ارائه دادند، خبرنگار گفت برنامه‌هایی که شما می‌گویید، رییس‌جمهور در ایران شخص اول نیست، شخص اول رهبر است، بسیاری از برنامه‌هایی که می‌گویید در حوزه رهبری است نه ریاست جمهوری، چطور شما این‌ها را در وظایف و برنامه‌های رییس‌جمهور معرفی می‌کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ایشان گفت اگر یک رییس‌جمهوری باقدرت در این کشور بیاید، مردم به وسط خیابان‌ها می‌آورد و مردم، رهبر را مجبور می‌کنند وظایفش را بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، محدود بداند؛ وقتی این مصاحبه را انجام داد، برخی جریان‌های سیاسی آمدند آقای موسوی را مجبور کردند برخلاف آن قرار اولیه، با این‌که آقای خاتمی کاندید شده بود، ایشان کاندید شدند.

وی خاطرنشان کرد: آقای خاتمی چشمش را باز کرد و دید پشت سرش جز جبهه مشارکت، کسی نیست، مجاهدین انقلاب، کارگزاران، تمام شعوب اصلاحات سراغ آقای میرحسین موسوی رفتند به خاطر همسویی با او در تعارض با رهبری لذا ایشان مجبور شد منصرف بشود و به نفع میرحسین موسوی کنار برود؛ این مصاحبه هم در داخل زمینه ایجاد کرد برای کارگزاری فتنه و هم در خارج به آنان جرأت داد و اعلام شد بر این‌که موقعیت اجرای این براندازی، همین الآن در موقعیت انتخابات است.

آیت‌الله علم‌الهدی، ادعای دروغ فتنه گران را مصداق آیه ای از قرآن عنوان کرد و گفت: یعنی جریان‌هایی که با ولایت زاویه داشتند و تا مرز تعارض حاضر پیش بروند، به ایشان ملحق شدند و در خارج، هم جریان ضدانقلاب خارج نشین و هم جریان استکبار، انگلیس حیله‌گر و جریان‌هایی که اصل طراح فتنه و براندازی بودند، آنان هم دیدند موقعیت الآن مناسب است، طرح فتنه آنجا ریخته شد یا اگر قبلاً ریخته شده بود، ازآنجا بنای اجرا گذاشت و این تعبیری که قرآن می‌فرماید «یحلفون علی الکذب و هم یعلمون»، این‌ها به‌دروغ قسم می‌خورند و به‌دروغ ادعا می‌کنند درحالی‌که خودشان می‌دانند دروغ است، دقیقاً اشاره به رمز فتنه داشت که مسئله تقلب در انتخابات است،این رمز فتنه بود.

واقعیت را می‌دانستند و بر دروغ خود اصرار کردند

ایشان بابیان این‌که سران فتنه می‌دانستند تقلبی صورت نگرفته، اظهار کرد: این‌ها واقعیت را می‌دانستند، تقلب در انتخابات رخ نداده است، واقعیت این بود و از این نقطه، فتنه شروع شد؛ در روز ۲۴ خرداد، دو روز بعد از انتخابات، راهپیمایی از میدان انقلاب به‌طرف میدان آزادی شروع شد، سران فتنه جلوی راهپیمایی بودند، وقتی راهپیمایی به چهارراه نواب رسید، خود آقای موسوی به‌عنوان این‌که مدیریت این راهپیمایی با او هست، بالای وانت ایستاد، هم شعارها را مدیریت می‌کرد و هم حرکت مردم را مدیریت می‌کرد درحالی‌که راهپیمایی غیرقانونی بود و از وزارت کشور اجازه نداشت.

آیت‌الله علم‌الهدی به اولین راهپیمایی بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: کار به‌جایی رسید که جمعیت در مسیر میدان آزادی، از طرف جمعیت تیراندازی به پایگاه بسیج شروع شد، دراین‌بین، چند نفر حتی یک جوان بی‌گناه در بالای پشت‌بام منزلشان مورد اصابت قرار گرفت، عده‌ای در این جریانات کشته شدند و بعضی هم به شهادت رسیدند، آخر راهپیمایی که به میدان آزادی رسید، اتوبوس‌ها را آتش زدند، دکاکین را آتش زدند، صدها ناهنجاری انجام دادند، این راهپیمایی غیرقانونی بود، سران فتنه خودشان با کمال رسمیت جلوی راهپیمایی بودند، مدیریت راهپیمایی را شخص آقای موسوی بر دست گرفت و روی وانت مدیریت می‌کرد.

وی افزود: از آن به بعد، ۲۵ بهمن سال ۸۸، ۱۷ مورد راهپیمایی ساختارشکن و تجمع ساختارشکن توسط عناصر ضدانقلاب و استکباری در تهران راه افتاد، راهپیمایی در روز قدس که به جمعیت راهپیمایان روز قدس ملحق شدند و در روز ماه مبارک رمضان در بلوار کشاورز، پشت دانشگاه، این‌ها آب خوردند؛ از جلوی سپور که رد می‌شدند، بسته‌های آب‌معدنی را برمی‌داشتند، سر می‌کشیدند و تظاهر به روزه‌خواری در روز قدس انجام دادند.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که ساختارشکنی‌ها تا زمانی تحمل شد که به سیدالشهدا اهانت نشده بود، تصریح کرد: در ۱۶ آذر همان سال، همین تظاهرات در دانشگاه تهران شد، در دانشگاه تهران عکس امام را پاره کردند، دنبال آن راهپیمایی‌های دیگر تا قصه به روز عاشورا رسید که هنجارشکنی این افراد به‌جایی رسید که از «نه غزه نه لبنان، جمهوری ایرانی» تجاوز کرد، اهانت به سیدالشهدا (علیه‌السلام) آتش زدن عزا خانه امام حسین و ایستگاه صلواتی، سنگ زدن به در و شیشه عزا خانه امام حسین و هتک حرمت ابی‌عبدالله در روز عاشورا انجام گرفت. این هتک حرمت دیگر برای مردم ولایی کشور قابل‌تحمل نبود و قضیه به حماسه نهم دی و حضور جمعی مردم و چندمیلیونی در سراسر کشور درصحنه انجامید. «مرگ بر فتنه‌گر»

فراخوان راهپیمایی ۲۵ بهمن، آغاز حصر برای تأمین امنیت جامعه

وی فراخوان راهپیمایی ۲۵ بهمن را آخرین تلاش برای حرکت شکست‌خورده فتنه عنوان و خاطرنشان کرد: اقتضای حماسه نهم دی این بود که این حرکت به‌کلی به‌عنوان یک حرکت شکست‌خورده آرام بگیرد اما این‌ها بازهم از سر اصرار فروننشستند تا ۲۵ بهمن که در مقابل حرکت مردمی و قیام ملی ۲۲ بهمن مردم اعلام راهپیمایی کردند، هنجارشکنی در مقابله با انقلاب پیروز شده در ۲۲ بهمن انجام دادند که طبیعتاً امنیت جامعه اقتضا می‌کرد که ارتباط فتنه‌گران با خارج کشور قطع شود و انقطاع این ارتباط جز با حصر خانگی برای رؤسای فتنه امکان نداشت و قضیه به اینجا انجامید.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: این‌که امروز یک عده بعد از ۸ سال پیداشده‌اند و دم از رفع حصر خانگی این افراد می‌زنند، حصر خانگی برای این‌ها یک نقطه مصونیت و حفاظت تمام‌شده و الا اگر در حصر خانگی نبودند، حتماً باید محاکمه می‌شدند؛ می‌گویند این‌ها خبر نداشتند فتنه، فتنه خارجی است، آقای میرحسین و کروبی نمی‌دانستند تقلب در انتخابات، رمز دیکته شده آمریکایی و انگلیسی است که به آنان القا شده، این‌ها خبر نداشتند.

در راهپیمایی که موسوی مسؤولیتش را به عهده داشت، خون ریخته و هتک ملت شد

وی خاطرنشان کرد: برفرض این‌که آنان خبر نداشتند، بعد از انتخابات مگر راهپیمایی روز ۲۴ خرداد را این‌ها اعلام نکردند؟ مگر این راهپیمای غیرقانونی نبود؟ در این راهپیمایی عده‌ای کشته شدند، خون‌هایی ریخته شد در این راهپیمایی و مسؤولیت را شخص آقای موسوی به عهده گرفت و مدیریت کرد راهپیمایی را، در راهپیمایی که او مدیریت می‌کرد و سران فتنه جلوی راهپیمایی به رسمیت شناخته بودند، در این راهپیمایی خون انسان‌ها ریخته شد، در این راهپیمایی اموال مردم به آتش کشیده شد، حیثیت مردم بر باد رفت، هتک به ملت شد، آیا این محاکمه ندارد؟ آیا این دادگاه ندارد؟ «مرگ بر فتنه‌گر»

مجازات حرکت‌های ضدانقلابی که باعث ریخته شدن خون انسان‌ها شد، اعدام است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: از آن روز به بعد تا روز ۲۵ بهمن، این‌ها ۱۷ بیانیه در تأیید هر حرکتی که بر ضد نظام و انقلاب انجام گرفتند، دادند؛ این‌ها نمی‌دانستند فتنه، فتنه خارجی است اما بعد از این‌که شعار دادند جمهوری ایرانی، شعار دادند نه غزه نه لبنان، در روز ماه رمضان روزه خوردند و تجاهر به فسق کردند، در دانشگاه تهران عکس امام را پاره کردند، مگر این‌ها را نمی‌دیدند و نمی‌شنیدند؟ آنان در مقابل هر حرکتی، بیانیه دادند و این حرکت را تأیید کردند.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: صدور بیانیه یعنی پاره کردن عکس امام را تأیید کردند، نه غزه نه لبنان را تأیید کردند، این حرکت‌هایی که از ۱۷ تا هم بیشتر بوده، حرکت‌هایی که بر ضد نظام و انقلاب انجام داده‌اند، اگر در یک دادگاه صالحه بررسی شود، اعدام برای مؤسس و همراه آن حرکت با مبانی و استدلال قطعی صادر می‌شود. «تکبیر»

حصر خانگی برای سران فتنه مصونیت و حفاظت است

وی محاکمه و اعدام سران فتنه را امری مستدل و غیراحساسی دانست و ادامه داد: مسئله شعار و احساسات نیست، مسئله واقعیت است، اینان در کدام دادگاهی است که عفو شوند؟ در کدام دادگاهی است که کیفری کمتر از اعدام برای این‌هایی که این کارها را انجام داده‌اند و تأیید کرده‌اند، در نظر بگیرد؛ آنچه شورای عالی امنیت تصویب کرد و دادستان کشور اعلام کرد حصر خانگی، حصر خانگی برای آنان یک مصونیت و حفاظت است وگرنه آنان باید اعدام شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: در نشستی بعضی از طرفداران فتنه و فتنه‌گرها با مقام معظم رهبری داشتند، آنان به رهبری گفتند اجازه دهید این حصر برطرف شود و آنان محاکمه شوند، رهبری فرمودند اگر محاکمه شوند و دادگاه تشکیل شود، نتیجه دادگاه چیزی خواهد شد که شما امروز که از حصر آنان ناراحت هستید، آن روز ناراحت‌تر خواهید بود، حکم آنان اعدام است.

آدم کشی در یک حرکت سیاسی و ۱۷ بیانیه هنجارشکن اعدام ندارد؟

آیت علم‌الهدی اضافه کرد: از یک تریاک فروش، دو کیلو تریاک می‌گیرند او را اعدام می‌کنند، حالا آدم کشی در یک حرکت سیاسی، این کشتار مردم مظلوم، این آتش زدن‌ها اعدام ندارد؟ ۱۷ بیانیه که در همه بیانیه‌ها، حرکت‌های هنجارشکن و ضدانقلاب دشمن را تأیید کردن، کیست که نفهمد افرادی که راه افتاده‌اند با قیافه‌های ناهنجار در خیابان و می‌گویند جمهوری ایرانی، وابسته دشمن هستند؛ مگر توییتر فعال نبود؟ مگر آقایی که می‌گوید من رییس‌جمهور بودم به مسائلی که در این سایت‌ها و فضاهای مجازی می‌گذشت، واقف نبودند؟

وی با بیان این‌که سران فتنه برای ۱۷ بیانیه هنجارشکن خود باید جداگانه محاکمه شوند، عنوان کرد: وزیر خارجه آمریکا، رییس‌جمهور آمریکا، نخست‌وزیر انگلیس، صدراعظم آلمان به آنان پیام می‌داند، مگر این پیام‌ها که در فضای مجازی منتشر می‌شد، خود کسانی که ادعا داشتند باید رییس‌جمهور شوند، اطلاع نداشتند؟ این‌ها متوجه بودند، پس این حرکت‌ها را می‌دانستند، ۱۷ بیانیه دادند و تأیید کردند؛ این ۱۷ بیانیه باید محاکمه شود، غیر از آدم کشی‌ها، خون‌هایی که ریخته شده در راهپیمایی که شخص آنان مسؤولیتش را به عهده گرفتند و سران فتنه جلوی آنان حرکت کردند.

ادعای رفع حصر برخی افراد برای اردوکشی ضدانقلاب به دنبال خود است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، ادعای رفع حصر از سوی برخی افراد برای اردوکشی سیاسی قشر لائیک و ضدانقلاب است، تصریح کرد: این‌که یک عده راه بیفتند در مملکت و بگویند حتماً رفع حصر می‌کنیم، چنین و چنان می‌کنیم؛ مگر این مملکت بی‌صاحب است؟ مگر این مملکت قضا ندارد؟ مگر دادگاه ندارد؟ مگر ما در بستر انقلاب و نظام، مسؤول خون به‌ناحق ریخته انسان مظلوم کشته‌شده و شهید شده نیستیم؟ مگر حیثیت انقلابی که این‌همه شهید داد و هنوز هم می‌دهد، حیثیت این انقلاب قابل کیفرخواست نیست که یک عده راه بیفتند حیثیت انقلاب را به اشاره دشمن زیر پا له کنند و دستگاه قضای کشور و عدل اسلامی آرام بنشیند و هیچ قدمی برندارد؟

برای این‌که یک آقایی اردوکشی سیاسی کند در یک جریان‌های لائیک ضدانقلاب را در کشور منسجم کند و دنبال سر خودش بیاورد و بگوید ما وعده می‌دهیم مسئله حصر خانگی را حل می‌کنیم، این درست است؟ این مسئله اول.

وی ادامه داد: مسئله دوم، در سوره مجادله، آخرین آیه خداوند می‌فرماید: «الْیَوْمِ الْآخِرِ یُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ کانُوا آباءَهُمْ أَوْ أَبْناءَهُمْ أَوْ إِخْوانَهُمْ أَوْ عَشیرَتَهُمْ أُولئِکَ کَتَبَ فی‏ قُلُوبِهِمُ الْإیمان»، ای پیغمبر، تو کسی را نمی یابی که به خدا و معاد ایمان داشته باشد و دوست داشته باشند کسی را که دشمن خدا و رسول خدا است ولو این‌که دشمنان خدا و رسول خدا پدرانشان، پسرانشان، برادرانشان و یا عشیره‌شان باشند»، این آیه، آیه حماسه ۹ دی است.

حماسه ۹ دی، اعلام برائت مردم از دشمنان خدا و پیامبر بود

آیت‌الله علم‌الهدی، حماسه ۹ دی را اعلام برائت مردم از دشمنان خدا و رسول دانست و گفت: آنچه در حماسه ۹ دی ۸۸ مردم سر از پا نشناختند و به شور و هیجان درامدند، اظهار برائت از «مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ»؛ برادران، خواهران، ما اندیشه سیاسی خود را مبتنی بر نظریات و سلیقه‌های سیاسی انتخاب نمی‌کنیم، اندیشه سیاسی ما مبتنی بر عقاید دینی و باورهای دینی ما هست؛ وجود مقدس امام زمان (علیه‌السلام)، امام معصوم ما هستند، در این زمان امام هستند، وجود مقدس بقیه‌الله ما را ارجاع دادند به مجتهد جامع‌الشرایط که حجت من است؛ مقام معظم رهبری نه به‌عنوان یک مجتهد، نه مرجع تقلید، نه به‌عنوان رهبر سیاسی نظام بلکه به‌عنوان حجت امام زمان مطاع ما هستند. «تکبیر»

وی با بیان این‌که فتنه، اصل ستون نظام را هدف قرار داد، افزود: در مسئله حرکت فتنه، خود ستون خیمه نظام هدف‌گیری شد؛ ادعا داشتند تقلب در انتخابات، اگر می‌خواستند تقلب در انتخابات را به کرسی بنشانند، رهبری فرمودند راه قانونی موجود است، راه قانونی وجود دارد و از مکانیزم قانونی اقدام کنید اما آنان بر طلب ابطال انتخابات کوبیدند، اگر انتخابات باطل می‌شد، انتخابات دوباره را چه کسی باید اجرا می‌کرد؟ همان دولتی که انتخابات اول را انجام داده بود، نظارت بر انتخابات را همان شورای نگهبانی می‌کرد که دور قبل انجام داد، حرف دوم آنان در ابطال انتخابات این بود که دیگر این دولت انتخابات برگزار نکند، این شورای نگهبان نظارت نکند، حتماً از قضیه شورای امنیت، سازمان ملل، جریان‌های استکباری و جاسوسان انگلیسی برای ما انتخابات برگزار کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به ریشه‌یابی دلیل اصرار فتنه‌گران به ابطال انتخابات پرداخت و تصریح کرد: مقام معظم رهبری با بصیرت توجه داشتند که این حرف، حرف دوم به دنبال دارد، یعنی ما با شعار تقلب در انتخابات و ابطال انتخابات، دشمن را با دست خودمان وارد کشور کنیم، این‌ها دنبال این بودند، طرح دشمن طرح کاملی بود؛ یکی از بزرگان آمد مشهد و گفت یکی از سران فتنه گفت که چه می‌شد انتخابات ابطال می‌شد؟ گفت آنان مجری دیگری پیدا می‌کردند؟ گفتم مگر ما تشکیلات دیگری برای برگزاری انتخابات داریم؟ چه کسی بر انتخابات نظارت می‌کرد؟ غیر از شورای نگهبان؟ مگر در قانون اساسی کشور ناظری غیر از شورای نگهبان داریم؟ جز این است که حرف دوم این است که از مؤسسات و کشورهای استکباری کمک بخواهیم برای انتخابات و جاسوسان دشمن وارد شوند و کشور ما را بگیرند؟ این دنباله‌اش بود، این‌ها محاکمه و دادگاه ندارد؟ این‌ها قابل‌تعقیب قضایی نیست؟

خواص بی‌بصیرت، خطرناک‌تر از فتنه‌گران هستند

وی خواص بی‌بصیرت را عناصری خطرناک‌تر از فتنه‌گران دانست و گفت: این‌ها فتنه‌گر بودند و برای قدرت‌یابی خودشان شدند کارگزار دشمن اما آنچه باعث تأسف است، وجود یک عده خواص بی‌بصیرت که در مقابل این قضیه آرام بودند، بحران انقلاب و نظام ما به اینجا رسید با این‌همه شهدا که به این سادگی براندازی بشود و این‌ها را ککشان نمی‌گزید به خاطر پسر، دختر و خانواده‌شان همه‌چیز انقلاب را بدهند، این‌ها بدتر از فتنه‌گران و سران فتنه هستند، یک عده خواص سکوت کردند یا رفتند آن‌طرف میز و طرفدار فتنه‌گران شدند، ببینید ما چه بحرانی را پشت سر گذاشتیم.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: شما مردم با حماسه‌تان، با شورتان، با هیجان و قدرتتان مصداق این آیه قرار گرفتید «لا تَجِدُ قَوْماً یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ یُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ»، چشمانتان را روی هم گذاشتید، سوابق را ندیدید، رفاقت را ندیدید، جریان سیاسی را ندیدید، از همه‌چیز صرف‌نظر کردید، یک چیز دیدید، ستون خیمه نظام و حجت امام زمان و پای حجت امام زمان ایستادید.

امام جمعه مشهد افزود: به همین منظور است که رهبری می‌فرمایند نهم دی ماندنی شد، یعنی نهم دی شد تابلوی شفاف که نشان داد این مردم، زمینه‌ساز ظهور امام زمان هستند، در پای حجت امام زمان آن‌قدر می‌ایستند که با چشمانشان، جمال دل‌آرای مولای خودشان را ببینند، لذا فرمودند نهم دی ماندنی شد تا روزی که خود آقا بیایند، پرچم را به دستشان بدهیم تا خودشان بیایند و دنیا را اصلاح کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: این تجدید نهم دی توسط شما برادران و خواهران در امروز، در واقع شکرگزاری در برابر وجود حجت امام زمان است و عرض ارادت به ساحت مقدس امام زمان به‌عنوان زمینه‌ساز ظهور و مردمی که به دنبال آقا حرکت کردند و از میدان شهدا تا حرم راهپیمایی کردند.

ایشان ادامه داد: امیدواریم خداوند در برابر این حماسه‌ای که ایجاد کردید، این لیاقت را بدهد که چشمان ما جمال مولا را ببیند؛ برادران و خواهران، از فتنه ۸۸ دشمن تجربه به دست گرفته برای فتنه جدید؛ قبلاً دشمن حساب می‌کرد اگر بخواهد یک حرکتی در مردم به وجود بیاید که با یک حرکت نرم انقلاب و نظام براندازی شود، باید به دنبال بازمانده‌ها و تفاله‌های آن رژیم بروم، حساب می‌کرد باید به دنبال یک مشت عناصر ناهنجار صفت خوش‌گذران عیاش غیرانقلابی و ورشکسته سیاسی در کشور برود و وسط میدان بیاورد اما فتنه ۸۸ یک تجربه برای دشمن ایجاد کرد.

مراقب باشید تا عناصر زاویه‌دار با رهبری به عرصه خواص وارد نکنید

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که باید توجه داشت تا عناصری که با رهبری زاویه‌دارند به‌عنوان خواص وارد عرصه سیاست نشوند، عنوان کرد: شما برادران و خواهران باید توجه داشته باشید، عناصری که شما در عرصه خواص نظام وارد می‌کنید، با رهبری زاویه نداشته باشند؛ تجربه دیگری که برای دشمن تجربه حاصل این بود که اگر بخواهد در میان خواص سراغ افرادی برود که به دست آنان نظام را برگرداند، خواصی هستند که با رهبری زاویه‌دارند، دنبال خواصی هستند در داخل کشور که با رهبری زاویه‌دارند، آنان را راه بیندازد در عرصه قدرت‌یابی و ابزار کند برای فتنه جدید در براندازی نظام و دشمن هم جز فتنه‌گری راه دیگری ندارد چون با تهاجم نظامی نمی‌تواند نظام ما را ساقط کند، از این ملت اگر ۱۰ نفر هم باشند، نمی‌گذارند دشمن نظام ما را ساقط کند.

امام در جریان کودتای نوژه فرمودند برفرض کودتا می‌کردید و ما را می‌کشتید، با هواپیما هم ما را بمب باران می‌کردید، شما از آن بالا می‌توانستید بیایید و با مردم زندگی کنید؟ مملکت و مردم ما مردمی هستند که اگر دشمن بخواهد با تهاجم نظامی وارد شود که فرض موفقیت برای خود دشمن هم محال است، ۱۰ نفر از این مردم اگر باقی بمانند، نمی‌توانند حکومت کنند لذا تنها راه دشمن در عداوت با این نظام، تنها فتنه‌گری است و این تجربه را از فتنه ۸۸ گرفته.

وی افزود: این کار شما است که فتنه‌گری دشمن را بر اساس تجربه‌ای که از فتنه ۸۸ داشته‌اید رصد کنید و در نقطه اجرا، این فتنه را خفه کنید، این کار و بصیرت شما مردم است.



دیدگاهها بسته شده است.