دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تهران: تنها یک معتاد متجاهر به مرکز اخوان ارجاع شد

محمدرضا آذرنیا در گفت‌وگو با عرصه، در پاسخ به اینکه در حال حاضر وضعیت معتادان متجاهر جمع آوری شده از گورستان نصیرآباد شهریار چگونه است؟ اظهار کرد: در مجموع چهار کارتن خواب در قبرستان بودند که به مرکز اخوان تحویل شدند. 

وی افزود: از این تعداد سه تن معتاد نبودند که اکنون در اخوان بسر نمی‌برند و تنها یک معتاد متجاهر از گورستان نصیرآباد در مرکز اخوان نگه داری می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در واکنش به اظهاراتی مبنی بر عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با مواد مخدر در قبال ساماندهی گورخوابهای معتاد گفت: اقدامات لازم صورت پذیرفته است و در شب چهارشنبه وزیر و رییس دفتر رئیس جمهور به همراه مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر بازدیدهایی داشتند و از نزدیک با مردم صحبت و قرار شده مرکز گذری کاهش آسیب یا شلتری (سرپناه شبانه) دایر شود و مرکز اخوان برای  ساماندهی معتادان متجاهر غرب تهران مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش عرصه، این در حالیست که مجید رضازاده، رییس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با عرصه، در تشریح اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی گورخوابهای نصیرآباد، تعداد افراد جمع‌آوری و ارجاع شده توسط نیروی انتظامی از گورستان نصیرآباد شهریار را حدود ۴۵ نفر اعلام کرد و گفت: هشت نفر از ۴۵ نفر یاد شده یا خانواده داشتند و به خانواده ارجاع داده شدند و یا معتاد نبودند. ۳۷ نفر  باقی مانده که همگی مرد هستند نیز به مرکز اخوان منتقل شدند.

رضازاده ادامه داد: نمی‌توان مدعی شد تمام این افراد گورخواب بودند یا نه، زیرا نیروی انتظامی تمامی افراد بی‌خانمان و کارتن خواب منطقه را جمع‌آوری کرده و به مرکز اخوان معرفی کرد که در نهایت ۳۷ نفر آنها در این مرکز پذیرش شدند.



دیدگاهها بسته شده است.