از تشکر برای پناه دادن به کارتن خوابها در اطراف حرم امام تا گلایه از عقیم سازی زنان کارتن خواب

به گزارش عرصه، فاطمه دانشور در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر با تاکید بر اینکه اعلام این خبر نباید منجر به آن شود که خدایی نکرده این افراد پراکنده شوند، تصریح کرد: جا دارد که از سید حسن خمینی بابت جا دادن به این افراد تشکر کنم، هرچند که معتقدم این اقدام وظیفه مساجد است.

وی خواستار بازگشت کارکرد مساجد به زمان حضرت محمد(ص) شد و گفت: همان طور که در آن زمان تمامی مراسم ها همچون عروسی ها در مساجد برگزار می شد، می بایست تمامی اقدامات خوب اجتماعی در مساجد انجام شود و مساجد تنها محل عبادت نباشند.

دانشور با اعلام اینکه جا دادن این افراد امری پسندیده است، اما آنچه ناراحت کننده است این است که زیرساختی برای پناه دادن به این افراد در شهرستان ها وجود ندارد، ادامه داد: در شهرستان ها شاهد هستیم که مسئولان دولتی این افراد را در کمپ ها اسکان می دهند در حالی که اسکان در کمپ به معنای اسکان در یک سرپناه نیست و سرپناه با کمپ فرق دارد. از همین رو است که این افراد عموما به تهران می آیند.

وی خواستار توجه بیشتر دولت به ایجاد سرپناه برای این افراد بی خانمان شد و افزود: این روند رو به افزایش است و این معضل ناشی از تداوم مشکلات اقتصادی و تداوم رشد قیمت ارز و افزایش اثرات سوء اجتماعی است. زیرا لایه های پایین جامعه از عهده این تورم مزمن بر نمی آیند.

این عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر با طرح این پرسش که آیا اعضا فکر می کنند این بی خانمان ها صاحب خانه نبوده اند، خاطر نشان کرد: اکثر این افراد پول پیش خانه شان در شهرستان ها ۲ تا ۳ میلیون تومان بوده است که با توجه به شرایط تورم جامعه نتوانستند هزینه اجاره ها را با زندگی شان تطبیق دهند و در نتیجه پول پیش خانه شان از بین رفته است. از همین رو است که تاکید می کنم حل این بحران نباید با کتمان از سوی مسئولان دولتی همراه شود.

دانشور با تاکید بر اینکه نباید بلافاصله پس از طرح این معضل شاهد باشیم که یک مقام دولتی اعلام کند که چنین معضلی وجود ندارد، تصریح کرد: راهکار این معضل این است که در شهرستان ها زیرساخت های اسکان این افراد ایجاد شود. ضمن آنکه از شهرداری می خواهم از این افراد حمایت کند و خدمات بیشتر برای کاهش آسیب ها ارائه شود.

وی درخصوص منشور حقوق شهروندی نیز تذکر داد و خطاب به رئیس جمهوری گفت: تعجب و حیرت می کنم که این منشور از حق بر هویت غافل مانده است. فراموش شده است که در این منشور دیده شود که افرادی که نسل دوم شناسنامه های گمنام هستند، از کدام خدمات اجتماعی برخوردار شوند؟ اگر قرا است این منشور به مجلس برود حق هویت تمام کسانی که در کشور جمهوری اسلامی ایران زاده شده اند، باید دیده شود.

الهه راستگو: عدالت در طبقات محروم رعایت نمی‌شود/”گورخوابی” مصداق بارز آسیب اجتماعی است

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه جلسه امروز شورا با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: عدالت در طبقات محروم رعایت نمی‌شود و این مسئله باید مورد توجه بیشتر مسئولین قرار گیرد.

به گزارش عرصه، الهه راستگو ضمن تبریک دو میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت مسیح (ع)، به بیانات مقام معظم رهبری  در دیدار با اعضای شورای شهر و مسئولین دیگر دستگاه‌ها ی کشور اشاره کرد و گفت: همدلی، همراهی و نظارت و تلاش مسئولین جهت رفع مشکلات مردم و برقراری عدالت در شهر از مهم‌ترین تاکیدات ایشان در این جلسه بود که متاسفانه این مهم آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه همدلی اعضای شورای شهر باید در جهت رفع چالش‌های شهروندان و به نفع آنها باشد، افزود: متاسفانه تشویش اذهان عمومی، سیاه نمایی و ایجادخوراک خبری برای رسانه‌های معاند و غربی رویه‌ای برای برخی اعضای شورا شده و این درحالی است که نمایندگان مردم باید درجهت حذف و کاهش مشکلات مردم، مطالبه‌گری و حل مسئله کنند.

 رییس ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران در ادامه به مسئله گورخوابی و کارتن خوابی به عنوان مصداق بارز آسیب‌های اجتماعی و روبه افزایش در کشور اشاره کرد و گفت: اگر هدف رفع مشکلات مردم است، این نمایندگان سعی و تلاش خود را در جهت رفع این مسائل ناهنجار به کار گیرند.

راستگو در ادامه نارضایتی مردم جنوب شهر تهران از وضعیت موجود را یادآور شد و افزود: مردم جنوب شهر از عدم رعایت عدالت گلایه‌مندند؛ چراکه به عقیده آنان آنچه در مناطق شمالی شهر ایجاد شده به هیچ عنوان در بخش‌های جنوبی و محروم مورد توجه قرار نگرفته است.

وی شرایط نامناسب طبقات پایین دست جامعه را مرتبط با برنامه ریزی نامناسب دولت عنوان کرد و گفت: گزارش‌ها وبررسی‌های به عمل آمده، بیانگر آن است که این آسیب‌ها بیشتر متوجه مهاجرین از روستاها به شهرها بوده و براین اساس اگر دولت شرایط بهتری را فراهم می‌کرد، هیچگاه شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی نبودیم.

گلایه آباد از عقیم سازی زنان کارتن خواب

به گزارش عرصه، معصومه آباد رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه سیصد و هجدهمین شورای شهر تهران با اشاره به بازدید اخیرش از کلیسای ارامنه، گفت: متاسفانه ایثارگران و جانبازان ارمنی در این دیدار عنوان کردند که به شهردار تهران نامه‌ای در خصوص مشکلاتشان نوشته‌اند اما به آن پاسخی داده نشده است که به نظر می‌رسد باید شهرداری تهران هر چه زودتر در این راستا اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به بحث عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب و …، گفت: در مورد آسیب‌های اجتماعی نباید به دنبال مسائل تک علتی برویم و به عنوان یک راهبرد نباید عقیم‌سازی را مورد توجه قرار دهیم.

آباد افزود: عقیم‌سازی زنان راهبرد اسلامی، اخلاقی و انسانی نیست و نباید با طرح این مسائل موضوعاتی را در اختیار رسانه‌های خارجی و بیرونی قرار دهیم.

واکنش انصاری به دلنوشته اینستاگرامی قالیباف در مورد گورخوابها

عضو شورای شهر تهران نسبت به هجوم سرمایه داران به باغات تهران هشدار داد.

به گزارش عرصه، غلامرضا انصاری در تذکرقبل ازدستورجلسه  امروز شورای شهرتهران با اشاره به مطلب شهردار تهران در مورد گورخوابها گفت: جناب شهردار در مواضع اخیرتبلیغاتی شان درمورد گورخوابها جلوگیری ازخوی سرمایه داری را راه نجات کشور دانستند.

وی افزود: امیدوارم که ایشان در ماههای باقیمانده ازدوره مدیریت شان، حداقل در مورد باقیمانده ناچیز باغات و فضای سبز تهران برای برافراشتن برج‌ها و کاخهای سرمایه داران درموضع تاراج پیشگیری جدی داشته باشند.



دیدگاهها بسته شده است.