«ایران‌ ساخت» تلاشی برای حمایت از تولید ایرانی است

به گزارش عرصه به نقل از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، سیدرضا صالحی امیری – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – در آستانه برگزاری نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» پیامی صادر کرد.

متن کامل پیام وزیر ارشاد به این شرح است:

«از دیرباز تا کنون حرکت بر مدار و محور فرهنگ، از ویژگی‌های بارز جامعه ایرانی بوده و این خصلت با زیور هنر به زیبایی آراسته گشته است. بر همین اساس است که از گذر سده‌ها و هزاره‌ها، همچنان اسناد اعتبارآفرین، در هیاهو و فضای غبارآلود تبلیغات سوء و نادرست دیگران، هویت ایرانی – اسلامی‌مان را به رخ می‌کشد.

خودبسندگی نیز در این فرهنگ غنی، جایگاه ممتازی دارد و کسی نمی‌تواند بر هوشمندی و خلاقیت مردم این سرزمین شبهه‌ای وارد کند. اینک با توجه به رشد کمی و کیفی علم و فناوری و گسترش مراودات با جهان پیرامون، موضوع فناوری و نوآوری، از قالب یک مقوله صرفا علمی و دانشگاهی، به امری اجتماعی و فرهنگی مبدل شده است. از این رو لازم است ضمن تاکید بر حمایت از تولیدات دانش‌بنیان داخلی برای پیشرفت و توسعه کشور، بسترهای فرهنگی لازم را به‌منظور ترویج فرهنگ استفاده از کالای دانش‌بنیان ایرانی فراهم کنیم و این امر از رهگذر استفاده مطلوب از قدرت رسانه و شبکه‌های اجتماعی به سبب تنوع و فراگیری این فضا امکان‌پذیر است. توجه به کیفیت از اصلی‌ترین نکاتی است که تولیدکنندگان با اهتمام به آن می‌توانند به رقابت با کالای خارجی پرداخته و اعتماد جامعه را به کالای ساخته‌شده به دستان توانمند ایرانی جلب نمایند. تولید مبتنی بر پایه علم و دانش و آمیخته با ذوق و هنر ایرانی نه‌تنها در بازار داخلی، که در بازارهای جهانی هم از جلوه و شکوه برخوردار خواهد بود.

جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» تلاش دلسوزانه‌ای در مسیر حمایت از تولید و تولیدکننده ایرانی است. این رویداد که به همت بلند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، می‌تواند در زمینه ترویج فرهنگ حمایت از کالای دانش‌بنیان ایرانی اثرگذار باشد و جامعه را به سمت حمایت از تولیدات دانش‌بنیان و رونق اقتصاد این حوزه سوق دهد. برای دست‌اندرکاران این جشنواره و همه کسانی که برای آبادانی روزافزون ایران عزیز تلاش می‌کنند، آرزوی عزت و سربلندی دارم.»

جشنواره «ایران ساخت» با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» و نمایش آثار برگزیده، از ۱۵ تا ۱۸ دی‌ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.