گوشی‌های ۲۰۱۷با اسنپ دراگون ۸۳۵ به‌کلی متفاوت خواهند شد/ ۲۷ درصد سریع‌تر با نصب ۳ میلیارد ترانزیستور

فناوری اطلاعات > سخت افزار – کوچک‌تر، سریع‌تر و کم‌مصرف کردن باتری؛ ویژگی‌های اصلی جدیدترین تراشه کمپانی کوآلکوم است که قرار است روز ۶ ژانویه رونمایی رسمی شده و پرچم‌داران گوشی‌های هوشمند ۲۰۱۷ به آن مجهز شوند.

به گزارش عرصه، تراشه اسنپ دراگون ۸۳۵ با معماری ۱۰ نانومتری و نصب ۳ میلیارد ترانزیستور طراحی و ساخته‌شده است و ۳۰ درصد کوچک‌تر، ۲۷ درصد سریع‌تر و ۴۰ درصد مصرف کمتر انرژی را در مقایسه با مدل ۸۲۰ در کارنامه فنی خود به ثبت رسانده است.

بنابراین سازندگان گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ قادر به ساخت گوشی‌های کوچک‌تر و سبک‌تر باقابلیت بیشتر خواهند بود.

همچنین تراشه جدید ۸۳۵ در بخش شارژ گوشی، عمر باتری، قابلیت‌های دوربین، اتصالات و امنیت نیز توسعه پیداکرده است تا جایی که مدت مکالمه را به یک روز می‌توان افزایش داد، ۵ روز موسیقی گوش داد، ۷ ساعت ویدئوی ۴K تماشا کرد و با ۵ دقیقه شارژ ۵ ساعت به باتری حیات مجدد داد.

البته هر سازنده‌ای بسته به مدل گوشی اندرویدی می‌تواند این قابلیت‌ها را با تریک نرم‌افزاری کم‌وزیاد کند (شبیه کاری که سامسونگ در نوت ۷ کرد و شارژ سریع باعث دردسر شد!)

در بخش واقعیت مجازی / VR اسنپ دراگون ۸۳۵ قابلیت‌های بیشتری پیداکرده تا جایی که ۲۵ درصد سریع‌تر تصاویر سه بعدی را رندر کرده و ۶۰ برابر بیشتر از اسنپ دراگون ۸۲۰ رنگ در نمایشگر را قدرت و شفافیت می‌بخشد. همچنین فناوری صوتی DSD را پشتیبانی کرده و تأخیر motion-to-photon را تا ۲۰ درصد کمتر کرده است.

در بخش دوربین نیز EIS 3.0 را پیاده‌سازی کرده تا روی ویدئوهای ۴K ویژگی «لرزه کاه» و پایداری تصویری را بیشتر کند. اتوفوکوس هیبریدی، آشکارگی نوری و هندل کردن دوآل لنز را در کنار پلتفرم Clear Sight به ارمغان آورده است.

مودم نصب‌شده در تراشه ۸۳۵ به X16 LTE مجهز شده و سرعت نسل چهارم را تا ۱۰ برابر افزایش داده است.

با استفاده از فناوری و پلتفرم Haven  امنیت سه لایه‌ای را برای تراشه تعریف کرده و به همین خاطر تراشه‌های جدید امن تر از قبل خواهند بود.

درنهایت گوشی‌های مجهز به پردازنده جدید به‌کلی با گوشی‌های ۲۰۱۶ فرق خواهند داشت.

 

۵۶۵۶



دیدگاهها بسته شده است.