۲۰۰ روز محاصره بیش از بیست هزار شهروند بحرینی در منطقه «الدراز»


بیش از ۲۰ هزار نفر از شیعیان بحرین دویستمین روز از محاصره خود در منطقه «الدراز» را پشت سر گذاشتند اما بر دفاع از آیت الله عیسی قاسم رهبر خود تاکید کردند.

به گزارش عرصه به نقل از شبکه اجتماعی المیدان، محاصره منطقه الدراز بحرین توسط نظامیان رژیم آل خلیفه با شدت ادامه دارد.

در همین راستا، محاصره منطقه «الدراز» در غرب منامه پایتخت بحرین توسط نظامیان رژیم آل خلیفه به ۲۰۰ امین روز خود رسید. نظامیان آل خلیفه با استفاده از موانع سیمانی و آهنی بیش از ۲۰ گذرگاه اصلی و فرعی الدراز را مسدود کرده و از ورود کامیون های حامل مواد غذایی و آب شیرین به منطقه الدراز جلوگیری می کنند.

نظامیان آل خلیفه در مسافتی به طول ۳ کیلومتر مستقر شده اند. ۲۰ هزار نفر در این منطقه محاصره هستند و اجازه دیدار با اقوام و خویشاوندان خود را ندارند. نظامیان آل خلیفه همچنین تنها گذرگاه باقی مانده برای رفتن مردم به بیمارستان و مراکز بهداشتی را در الدراز مسدود کرده اند و از معالجه و مداوای بیماران این منطقه جلوگیری می کنند. این گذرگاه برای عبور افراد محصل نیز استفاده می شده است.

مردم بحرین از ساعت ۸ امشب به وقت محلی (۹ و نیم به وقت تهران) یک فعالیت رسانه ای را علیه اقدامات حکام بحرین با هدف رساندن صدای مردم مظلوم این منطقه به جهانیان آغاز کرده اند.

شیعیان بحرینی برای شکست محاصره منطقه الدراز که منزل آیت الله عیسی قاسم در آن واقع است از فردا وارد دور جدیدی از فعالیتهای اعتراض آمیز و تظاهرات خیابانی گسترده خواهند شد.

در روزهای گذشته نیز رسانه ها اعلام کردند که پس از اینکه مقامات امنیتی رژیم آل خلیفه از ورود تانکرهای آب شیرین به روستای «الدراز» محل سکونت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین جلوگیری کردند، اهالی این روستا برای تهیه آب شرب خود به مناطق مجاور از جمله روستای «بنی جمره» رجوع می کنند.

پیش از این شهروندان بحرینی در بیانیه ای تاکید کرده بودند: بیش از ۱۸ هزار نفر از مردم و ساکنان الدراز به دلیل محاصره این منطقه توسط نظامیان آل خلیفه، از رفت و آمد و ورود و خروج به این منطقه و دیدار با خانواده و نزدیکان خود محروم هستند.

گفتنی است، رژیم آل خلیفه حدود بیش از ۷ ماه پیش تابعیت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین را لغو و محل سکونت ایشان در الدراز را محاصره کرد؛ مردم و شیعیان بحرین برای دفاع از رهبر خود در برابر منزل ایشان تحصن کردند و مانع از تعرض نظامیان آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم شده اند. قرار است دادگاه آیت الله عیسی قاسم روز ۱۶ دی برگزار شود.



دیدگاهها بسته شده است.