IOC با برداشته شدن موقت محرومیت کویت موافقت نکرد

به‌ گزارش ‌عرصه و به نقل از Inside the games، کویت چندی پیش از IOC درخواست کرد تا به صورت موقت محرومیت ورزش این کشور برداشته شود. با این حال IOC این درخواست را قبول نکرده است.

کویت از سوی فدراسیون های ورزشی مختلف از جمله فیفا محروم شده است و نمی‌تواند در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیایی ۲۰۱۹ شرکت کند. دلیل محرومیت کویت دخالت‌های دولتی در مسائل ورزش این کشور است. کویت قصد دارد قوانین وضع کند تا محرومیت‌ها برداشته شود.

IOC در نامه‌ای که به وزیر ورزش کویت نوشته است، اعلام کرد: در موقعیتی نیستیم که شرایط را تغییر بدهیم. کویت باید گام‌های مختلفی بردارد تا بتواند در چارچوب المپیک قرار بگیرد. کویت در چند ماه اخیر تصمیماتی گرفته است که قوانین المپیک را نقض می‌کند.

شیخ سلمان، وزیر ورزش کویت اخیرا در نامه‌ای به AFC درخواست کرده بود که موقتا محرومیت کویت برداشته شود تا این کشور بتواند در مسابقات انتخابی جام ملت‌های‌ آسیا شرکت کند. AFC مهلت کویت برای تغییر دادن قوانین را افزایش داد. کویت تا یازدهم ژانویه وقت دارد تا اقدامات لازم را انجام بدهد. پیش از این تا ۲۳ دسامبر به این  کشور مهلت داده شده بود.

ورزشکاران  المپیکی کویت تنها می‌توانستند در بازی‌های ریو ۲۰۱۶ زیر پرچم المپیک در بازی‌ها شرکت کنند. احتمال دارد که کویت در همین شرایط باقی بماند.



دیدگاهها بسته شده است.