دولت منابع مالی طرح تحول سلامت را تامین نماید

به گزارش عرصه، محمدحسین قربانی،نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم با اشاره به طرح تحول نظام سلامت، با بیان اینکه ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته و افزایش دسترسی مردم به خدمات و مراقبت های سلامت در سطح دوم و سوم و ماندگاری پزشکان در این مناطق و ارتقای عدالت در سلامت از نقاط قوت این طرح است،‌ اظهار کرد:یکی از بهترین خدمات این طرح کاهش پرداختی های مردم و بیماران در بیمارستان ها بوده که رضایت عموم مردم را در پی داشته است.

وی گسترش شبکه های درمانی و حضور کادر درمانی در شهرستان های کمتر توسعه یافته را از دیگر موفقیت های این طرح برشمرد و افزود: حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت نیز از جمله اقداماتی است که به واسطه اجرای این طرح به ثمر نشست.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم یکی از مشکلات این طرح را توجه نکردن به سیستم ارجاع و پزشک خانواده عنوان کرد و گفت: همچنین دولت نتوانست نسبت به تامین مالی این طرح موفق عمل کند و برخی از مراحل این طرح هنوز به نتیجه نرسیده است.

قربانی با تاکید بر اینکه هیچ راه بازگشت به عقبی در این طرح وجود ندارد و باید با قدرت نسبت به اجرای مراحل بعدی و تکمیل طرح قدم برداشت، تصریح کرد: اثرات مثبت این طرح را نمی توان نادیده گرفت و نظام بهداشت کشور باید نسبت به ادامه این طرح تلاش های لازم را انجام دهد.



دیدگاهها بسته شده است.