مراکز خدمات اجتماعی تهران آمادگی پذیرش بیش از ۱۰ هزار بی خانمان را دارد

به گزارش عرصه، روز گذشته نشست معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با شهردار، دبیران شورایاری، مدیران محلات و جمعی از معاونین منطقه ۱۱به منظور تبیین برنامه های پیش رو و طرح نیازهای محله های مرکزی شهر تهران برگزار شد و طی آن دبیران شورایاری به بیان مشکلات، اولویت ها و نیازهای محله ای پرداختند.

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ با بیان این که روند منطقه ۱۱ در حوزه زیر ساخت؛ توسعه همه جانبه بوده است؛ به تشریح برخی اقدامات انجام شده در ۱۰ سال گذشته پرداخت و توسعه حمل و نقل عمومی با رویکرد مترو، همچنین توسعه ناوگان بی آر تی ، اتوبوس و تاکسی را در بخش مرکزی شهر تهران قابل توجه دانست.

شهردار منطقه ۱۱ همچنین با پرداختن به موضوع آسیب های اجتماعی در محله راه آهن و تدابیر اندیشیده شده برای رفع این مشکل از تغییرات بوستان امیریه در حاشیه این میدان خبر داد و گفت: با هماهنگی سازمان زیبا سازی شهر تهران ؛ بوستان امیریه به زودی در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

آبادیان در ادامه به بیان مدل ساخت مساجد در منطقه ۱۱ پرداخت و اقدامات انجام شده در موضوعات نو سازی بافت فرسوده ، اقدامات عمرانی ، خدماتی ،اجتماعی و فرهنگی را تشریح کرد.

در ادامه مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: کارنامه عملکرد مدیریت شهری در ۱۰ سال گذشته از ابعاد مختلف قابل دفاع و تقدیر است.

او با بیان این که تا پایان این دوره مدیریت شهری بیش از ۱۰۰ ایستگاه مترو آماده افتتاح خواهد شد؛ افزود: برای ساخت هر یک کیلومتر مترو ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه می شود که رقم قابل ملاحظه ای است. همچنین در طول این سال ها نیازهای شهر تهران برای احداث بزرگراه به پایان رسیده و به جز اتوبان شهید صیاد شیرازی؛ اتوبانی در تهران نداریم که نیمه تمام باشد.

به گفته عبداللهی طی ۱۲ سال گذشته اقدامات مدیریت شهری در مبحث اتوبان سازی و پل سازی با یکصد سال بلدیه تهران برابری می کند.

اقدامات عمرانی ،احداث مجموعه های ورزشی ،احداث بیش از ۱۳۰۰ مجموعه سینمایی ، افزایش ۴۰ هزار صندلی به سینماهای تهران و دیگر اقدامات مدیریت شهری در ۱۰ سال گذشته از دیگر مواردی بود که معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به آن ها اشاره کرد.

او با طرح ۳ موضوع “جهاد مهربانی ” ، “جامعه معلولین ” و ” حوزه اجتماعی ” به تشریح     برنامه های آتی مدیریت شهری با این محورها پرداخت و هدف از اجرای این برنامه ها را در راستای تبدیل شهرداری از یک نهاد خدماتی به نهادی اجتماعی عنوان کرد.

به گفته عبداللهی ارتقای توانمندی تمام افراد جامعه ،کاهش فقر، بهره مندی شهروندان از خدمات و امکانات زندگی در پایتخت و تسهیل زندگی برای افراد معلول و کم توان ، کاهش آسیب های اجتماعی و رشد فرهنگی و بهبود کیفیت زندگی تمام شهروندان از جمله اهداف این برنامه هاست.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین از دایر بودن ۶۵ مددسرا و گرمخانه در شهر تهران خبر داد که با گنجایش بیش از ۱۰ هزار نفر آمادگی پذیرش افراد بی خانمان را دارند.

وی خاطر نشان کرد: وجود ۱۵ مدد سرا با گنجایش ۳۰۰۰ نفر ، سامانسرای اسلام شهر با گنجایش ۳۷۰ نفر ،مرکز پرتو ویژه کودکان بی خانمان با گنجایش ۳۰۰۰نفر ، راه اندازی ۲۴ مرکز بهاران با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر ،مدارس صبح رویش ویژه کودکان بازمانده از تحصیل با ظرفیت ۸۰۰ نفر ، مراکز بهبودی با ظرفیت ۷۰۰نفر و همراه سرای بیماران در مناطق ۳و ۶ با ظرفیت ۴۰۰ نفر بیان گر تلاش های مدیریت شهری برای کاهش آسیب های اجتماعی و رسیدگی به افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب است .

عبداللهی همچنین یاد آور شد : از مرداد ماه تعداد ۳۶۹۲ گشت فوریت های خدمات اجتماعی در ۳ شیفت ۸ ساعته در طول شبانه روز ویژه ساماندهی متکدیان دایر شده است که تاکنون توانسته ۱۳۳۵۲ نفر از افراد جامعه هدف ( متکدی – بی خانمان ) را شناسایی و به مراکز تابعه ارجاع دهد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، این نشست با طرح نظرات و درخواست های دبیران شورایاری در خصوص موضوعات و مشکلات محله های منطقه ۱۱ به پایان رسید.



دیدگاهها بسته شده است.