نداشتن آمادگی ، دلیل غیبت رکابزن المپیکی در اردوی تیم ملی و قهرمانی آسیا ۲۰۱۷

آروین گودرزی در گفت و گو با عرصه درباره ی شرکت نکردن خود در اردوی تیم ملی دوچرخه سواری برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷، بیان کرد: به هیچ عنوان مشکلی با فدراسیون ندارم و خودم با رییس فدراسیون صحبت کردم و گفتم شرایط بدنی ام در حدی نیست که بتوانم برای قهرمانی آسیا آماده شوم.

او افزود: در فصل ۲۰۱۶ فشار تمرینات خیلی زیاد بود از این رو ترجیح دادم بدنسازی کنم و ان‌شالله برای بازی های داخل سالن آسیا که شهریور برگزار می شود، تیم ملی را همراهی می کنم. رییس فدراسیون هم قبول کرد و مشکل خاصی وجود ندارد.

گودرزی با شاره به برگزاری آخرین مرحله لیگ برتر پیست و جاده در فصل بدنسازی رکابزنان، تصریح کرد: اینکه  لیگ نزدیک قهرمانی آسیا برگزارمی شود برای ملی پوشان خوب است اما بقیه رکابزنان مجبورند در فصل استراحت خود بازهم  در مسابقه شرکت کنند و این موضوع از لحاظ برنامه ریزی اشتباه است. در واقع برنامه ریزی باید به گونه‌ای باشد که بقیه رکابزنان لطمه نبینند. فصل بدنسازی  و مسابقات رکابزنان جدا است، بهتر بود اگر می‌خواهند مسابقه انتخابی  یا تدارکاتی برای ملی‌پوشان برگزار کنند، رقابت جداگانه ای ر در نظر می گرفتند تا به برنامه بدنسازی بقیه رکابزنان آسیبی وارد نشود.

رکابزن المپیکی ایران درباره ی شرایط تیم پیشگامان در فصل ۲۰۱۷ گفت: خود من برای فصل ۲۰۱۷ با تیم پیشگامان قرار داد بسته ام  وتیم به احتمال زیاد نسبت به سال قبل جوانتر می شود. پیشگامان بر خلاف تیم های دیگر فرصت زیادی به ورزشکاران جوان می دهد تا پیشرفت کنند.

 او ادامه داد: در ایران باشگاه زیادی وجود ندارد و همان تعدادی هم که هستند اکثرا رکابزنان جوان را انتخاب نمی‌کنند، بنابراین  رکابزنان جوان بدون تیم می‌مانند  و نمی توانند در مسابقه ای شرکت کنند . از این رو به آنها صدمه وارد می شود و این معضل بزرگی  است. البته استفاده از رکابزنان جوان برای تیم هم هزینه دارد به هر حال تجربه  آنها به مثل رکابزنان کار کشته نیست. با این حال اگر استعداد کافی داشته باشند و به یکی، دو مسابقه که اعزام شوند، به مرور زمان می توانند تجربه خود را بالا ببرند. برای نمونه فصل گذشته حمید پورهاشم را در تیم خود داشتیم که رکابزن جوانی است و واقعا پیشرفت کرد البته او برای فصل جدید به تیم شهرداری تبریز رفت.



دیدگاهها بسته شده است.