ورزشگاه ماراکانا در حال نابودی +عکس

به گزارش عرصه و به نقل از ال پاییس، زمانی که توریست ها به ماراکانا می آیند و در کنار باجه های بلیت فروشی عکس می گیرند، جا کلیدی و پیراهن تیم ملی برزیل را می خرند و پله ستاره این کشور را تحسین می کنند نمی دانند که در طرف دیگر دیوار ها ورزشگاه متروکه شده است.

چمن ورزشگاه ماراکانا رها شده است و به آن رسیدگی نمی شود. به همین دلیل شروع به تعییر رنگ داده و زرد شده است. تکه‌های آجر پاپ کورن و بطری در همه بخش ها دیده می‌شود. صندلی هایی که از جای خود کنده شدند روی هم انباشته شدند و کوهی از زباله به نظر می رسند. همچنین یک هفته است که این مکان برق ندارد و مکان مقدس برزیل اکنون به جایگاه گربه ها تبدیل شده است.

ورزشگاهی که در آن افتتاحیه المپیک برگزار شد و میزبان شادترین تماشاگران (برزیلی ها) بود اکنون در خاموشی به سر می برد. برزیل برای بازسازی ماراکانا ۳۸۴ میلیون یورو هزینه کرد تا یکی از ورزشگاه های میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ شود.

دلیل اصلی رها شدن ماراکانا اختلاف میان کمیته المپیک ریو و شرکت ماراکانا S.A (مسئول ورزشگاه) است. کمیته المپیک که مسئول برگزاری بازی‌ها بود، اکنون با مشکلات مالی رو به رو است و شرکت S.A که مسئول بازسازی ماراکانا را بر عهده داشت در بزرگترین رسوایی برزیل نقش دارد.

این اختلاف زمانی به وجود آمد که ورزشگاه از ۳۰ مارس تا ۳۰ آگوست برای برگزاری بازی های المپیک در اختیار کمیته قرار گرفت با این شرط که مثل روز اول تحویل داده شود اما این اتفاق نیفتاد و شرکت مورد نظر مسئولیتش را قبول نکرد.

یکی از مسئولان این شرکت در این‌باره اظهار کرد: در جام جهانی سوختگی هایی به علت استفاده از مواد آتش‌زا به وجود آمده بود که فیفا هزینه بازسازی آن را پرداخت اما در المپیک این وضعیت بدتر شد و ما نمی توانیم ورزشگاه را در چنین شرایطی تحویل بگیریم.

با این وضعیت در ماه های اخیر تیم های واسکو، فلامنگو و فلومیننزه بازی های زیادی در این ورزشگاه برگزار کردند بدون اینکه مسئول واقعی ورزشگاه مشخص باشد.

همچنین شرکت S.A نیز از تغییراتی که قرار بود در این ورزشگاه ایجاد کند و این محل را به یک مکان ورزشی خاص تبدیل کند منصرف شده است. این شرکت اعلام کرد که با توجه به شرایط موجود در صورت تغییرات هیچ تضمینی برای بازگشت پولمان نیست و به همین خاطر این کار را انجام نخواهیم داد.



دیدگاهها بسته شده است.