خیبری‌نژاد: تیم ملی شیرجه حداقل باید در سال به ۴ تورنمنت گرندپری اعزام شود

غلامرضا خیبری نژاد در گفت و گو با عرصه، حضور در مسابقه‌های گرندپری برای کسب نتایج خوب مهم دانست و تأکید کرد: تیم‌هایی مثل مالزی که مدال‌های زیادی می‌گیرند، سالیانه بین ۱۸ تا ۲۴ مسابقه گرندپری شرکت می‌کنند. قطعا اگر تیم ملی ما فقط سالیانه در ۴ الی ۶ مسابقه گرندپری شرکت کند، شاهد تحولات و مدال آوری‌های زیادی با توجه به پتانسیل بالای شیرجه کشورمان خواهیم بود.

او درباره اعزام بیشتر تیم ملی شیرجه به بازی‌های گرندپری ادامه داد: بجز تیم‌هایی چون آلمان و چین که خود دارای سبک در این ورزش هستند و بازی‌های زیادی را می روند تیم ملی ما نیز باید حد امکان به این بازی‌ها اعزام شوند. شیرجه روهای ما بدلیل اعزام نشدن به این بازی‌ها حتی داوران مسابقات آن‌ها را نمی‌شناسند و استرس زیادی هم گریبان گیر تیم ملی ما می شود.

سرمربی تیم‌ملی شیرجه یکی دیگر از مشکلات تیم ملی شیرجه را نبود اسپانسر و بحث مالی این ورزش اعلام کرد و گفت: پارسال با داشتن ۱ الی ۲ سپانسر به این مسابقات رفتیم که شرایط را برای ما بهتر کرده بود. اگر بتوانیم اسپانسرهای بیشتری را جذب این ورزش کنیم مطمئنا با توجه به پتانسیل بالای شیرجه  ایران شرایط تغییر خواهد کرد.

خیبری‌نژاد در ادامه به مشکل نبود تخته برای شیرجه روها اشاره کرد و گفت: آقای رضوانی در سفری که به کشور کانادا داشتند حدود ۸ تخته دایو خریداری کرده اند. ۲ عدد از این تخته ها برای آزادی، ۲ تخته برای استخر ۹دی و ۴ تخته دیگر برای شهرستان‌ها می باشند که من خودم فاکتور آنها را دیده‌ام. این تخته‌ها بزوری به کشور وارد خواهند شد.

او درباره بحث توجه به رده‌های پایه شیرجه نیز اظهار کرد: درباره پیشرفت رده‌های پایه باید بگویم  که حضور در تورنمنت‌های مختلف بسیار تأثیر گذار است. فدراسیون شیرجه برای رده‌های پایه نیز برنامه‌های خوبی را طرح ریزی کرده است که از سال آینده اجرایی خوااهد شد.

خیبری نژاد درباره برنامه‌های پیش روی تیم ملی شیرجه افزود: در حال حاضر بازی‌های لیگ را در پیش روداریم، پس از آن هم مسابقه‌های H کلوپ زیر ۱۰سال را پیش رو داریم و  در پایان هم اردوهایی را برای حضور در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی خواهیم داشت. در حال حاضر شیرجه روها در شهرهای خود تمرین می‌کنند که بعداز عید همه باید در تهران حضور یابند.

سرمربی تیم ملی شیرجه در پایان سخنان خود ضمن بیان اینکه از وزارت ورزش و کمیته المپیک تقاضا دارم به این ورزش توجه ویژه‌ای داشته باشند تأکید کرد: ورزش‌های آبی جزء ورزش‌های پایه و مدال آور هستند که بصورت انفجاری اجرا می‌شوند و نیازی‌ به هوازی ندارند. این ورزش‌ها بدلیل اینکه انفجاری هستند و هوازی نیستند، سن ورزشکاران در آنها زیاد ملاک نیست و می‌توانند در مدت بیشتری برای کسب مدال رقابت کنند.



دیدگاهها بسته شده است.