کشف حدود ۱۶ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر

به گزارش عرصه، اسداله هادی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۵ هزار و ۹۷۳ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۱ هزار و ۲۴۵  کیلوگرم بوده است که ۷۰ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ۱۷ هزار و ۵۷۶  قرص روانگردان، ۲۰۱۴ کیلوگرم حشیش، ۵۲۹ کیلوگرم هروئین، ۸۱۴ کیلوگرم مرفین‏ و‏‏ ۱۱ کیلوگرم شیشه ‏‏و ۱۳۵۴ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ‏‏‏‏۱۵۲۰ ‏فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشف مواد به ازای هر عملیات نیز بالغ بر ۱۰‏ کیلوگرم می‌باشد.

هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۷۹ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به پنج استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین کشفیات مواد مخدر با ‏‏‏‏‏‏۴۸۹۳ ‏ ‏کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که ۳۰ درصد کل کشفیات استان‌ها را شامل می‌شود، پس از آن تهران با ۳۰۱۰ کیلوگرم، کرمان با ۲۵۱۶ کیلوگرم‏، اصفهان با ۱۳۲۷کیلوگرم و یزد با ۸۰۵ ‏‏‏‏در رتبه بعدی قرار دارند.‏

معاون مقابله با عرضه ستاد تصریح کرد: کشفیات استان تهران در این یک هفته اخیر ۳۰۱۰ کیلوگرم است که معادل ۱۸٫۸ درصد کشفیات کشور می‌باشد. کشف محموله ۲۸۰۰ کیلوگرمی تریاک در شهریار عامل اصلی این افزایش سهم می باشد.

هادی نژاد ادامه داد: در این مدت، ۸۷۳۶ ‏‏متهم دستگیر شده‌اند که از این تعداد ‏‏‏‏۷۹۹۰ نفر مربوط به اجرای طرح‌های پاکسازی بودند و مابقی متهمان ‏‏‏‏‏۷۴۶ نفر مربوط به عملیات های دیگر بوده‌اند.

وی افزود: همچنین در این مدت ‏۲۲۱ دستگاه خودرو، ۴۸ دستگاه موتور سیکلت و ۱۱ قبضه سلاح‏ و ۵۵۹ دستگاه تلفن ‏توقیف شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، هادی نژاد بیان کرد: در راستای اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح کشور ۲۰۰ نفر قاچاقچی، ۴۴۸۰ توزیع کننده و خرده فروش و ۳۳۱۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند.



دیدگاهها بسته شده است.