گل‌محمدی: نباید مربی کوبایی تیم ملی بوکس محصور شود

عیسی گل‌محمدی در گفت و گو با عرصه، درباره خلاء به وجود آمده بین رده‌های بوکس جوانان و بزرگسالان اظهار کرد: دلیل به وجود آمدن این مشکل شکسته شدن بوکسورهای خوب به دست مربیان داخلی برای حفظ اهداف شخصی است. هر مربی که می‌آید بدلیل نبود هماهنگی با دوره قبل جابجایی‌هایی را بوجود آورد که باعث تضعیف ورزش بوکس کشور شد. نمی‌دانم که این مربیان بر حسب چه چیزی جابجا می شوند وقتی مفید نیستند.

مربی و کارشناس بوکس ادامه داد: مربیان و کادر فنی که برای تیم‌ملی انتخاب شده‌اند در سال‌های گذشته قهرمانان خوبی بوده‌اند ولی نمی‌توان گفت که مربیان خوبی هم هستند. با توجه به اینکه این مربیان رزومه خوبی ندارند به تیم ملی نمی‌توانند به نحو احسن کمک کنند. این مربیان با کدام رزومه به تیم ملی دعوت شده‌اند؟ بهتر است این مربیان در رده‌های پایه کار کنند سپس به تیم ملی دعوت شوند.

او در مورد برطرف شدن مشکل نبود بوکسورهای جانشین برای تیم ملی بزرگسال گفت: در حال حاضر اقدامات خوبی برای رده‌های پایه صورت گرفته است. آقای حسینی برنامه‌های خوبی را برای رده‌های پایه دارد و برگزاری مسابقه‌های مختلف در رده‌های پایه نشانگر آن است. این برنامه‌ریزی‌ها کاملا بی‌سابقه است و باید از این مسئولان نهایت استفاده را کرد.

گل‌محمدی افزود: در سال‌های گذشته برای کسب سهمیه المپیک ضربه‌های سنگینی از بابت مربی خوردیم. قبل از کسب سهمیه المپیک بازی‌ها و تورنمنت‌های خوبی وجود داشتند که بدلیل ترس از شکست عازم این رقابت‌ها نشدیم. با برگزاری یک اردو در روستاهای اوکراین و هزینه ۱۵۰ میلیونی همم نتوانستیم سهمیه‌ای کسب کنیم که نشان از ضعف مربی و کادرفنی تیم ملی بوکس بود. مسئولین فدراسیون باید توجه بیشتری به این مسائل کنند.

او با بیان اینکه می‌توان از مربی کوبایی استفاده لازم را کرد، تصریح کرد: رزومه کاری این مربی را ندیده‌ام ولی، او یک مربی ۲ ستاره از کشور کوبا که مهد بوکس است آمده و می توان از او استفاده‌های کافی را کرد. باید حمایت‌های کافی از این مربی به عمل آید تا بتواند کارهای خود را به درستی انجام دهد و برای اینکه مثل مربی پیشین عملکرد بدی نداشته باشد باید او را محصور نکنیم.

این کارشناس بوکس همچنین درباره مربیان ناموفق در تیم‌ملی بوکس ادامه داد: به نظر من بهتر است کسانی که می‌دانند هیچ موفقیتی را برای تیم ملی بدست نیاورده‌اند، خودشان کنار بروند تا جا برای افراد باهوش و موفق بازتر شود. در دیزی باز است حیای گربه کجا رفته است(با خنده)، بهتر است این دوستان قبل از اینکه از چشم خانواده بوکس بیافتند خودشان بدون واکنش مسئولان کنار بروند و دوستان ما را در رو در بایستی نگذارند.

گل‌محمدی در پایان افزود: جا دارد که از آقای روح‌الله حسینی تشکر کنم که برای رده‌های پایه بوکس در این مدت زحمات زیادی کشیده‌اند، این اقدامات کاملا بی‌سابقه است. اما برای اینکه این قدامات به بار بنشیند و محصول آن را در سال‌های آینده برداشت کنیم باید او را راحت بگذارند و در کارهایش دخالت نکنند تا افکار مفید خود را برای ورزش بوکس کشور بکار ببرد.



دیدگاهها بسته شده است.