استاندار اردبیل: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب امور هنری ماندگارتر می‌شود

به گزارش عرصه،مجید خدابخش استاندار اردبیل در جلسه شواری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل گفت:  فرهنگ ایثار و شهادت روز به روز در جامعه ساری و جاری است چرا که جامعه ما امروز نیازمند به این فرهنگ است. ترویج و توسعه  فرهنگ  ایثار و شهادت هر چقدر هنری‌تر و در قالب کلیپ، فیلم و سریال باشد ماندگاری آن در جامعه بیشتر خواهد بود و تاکنون صدا و سیما دراین زمینه خوب عمل کرده است .

رئیس شواری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با تاکید بر لزوم بسترسازی شایسته و همکاری دستگاه‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: اخیرا مراسم‌های خوب با حضورسرداران فضلی و شریعتی در مرکز استان انجام گرفت  و قابل استفاده بود.

در ادامه، علی منصورلکورج مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران و دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با ارائه گزارشی از مصوبات جلسه قبلی و  پیش نویس شاخص‌های ارزیابی عملکرد و اولویت‌های پژوهشی پیشنهادی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و وظایف مشاورین امورایثارگران در دستگاههای اجرایی ارائه کرد.

وی خواستار همکاری شهرداری و شورای شهر در مرمت و بازسازی ۱۳۰ مزار شهید آرامستان بهشت فاطمه و ایجاد یادمان شهدای انقلاب اسلامی اردبیل که طراحی آن توسط اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و شهرداری به پایان رسیده شد.

مددی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز با ارائه عملکرد ۹ ماهه سال جاری مرکز صدا و سیمای اردبیل در پرداختن به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، تولید و پخش و تهیه کلیپ، مستند سازی، زیرنویسی و قرائت وصیت نامه توام با نمایش تصویر شهدای والامقام بصورت روزانه قبل از سه نوبت اذان و تولید و پخش ساعت‌ها برنامه رادیوئی و  سیما را از برنامه‌های این مرکز عنوان کرد .

در این جلسه نسبت به همسطح سازی، ساماندهی، مرمت و بازسازی ۱۲۷ مزار باقی مانده شهدا در گلزار منور بهشت فاطمه شهر اردبیل توسط شهرداری، مستندسازی زندگی شهدای والامقام دوران مبارزات و ایام پیروزی انقلاب اسلامی در روستای نیارق اردبیل و شهرهای  مشگین شهر، جعفرآباد و خلخال در دهه مبارک فجر توسط صدا و سیما و گنجاندن دو واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی، تصمیم گیری شد .

تدوین پایان نامه‌های دانشجویان در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت با راهنمایی استادان و با مشارکت و همکاری بنیاد شهید وامور ایثارگران و حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، از تصمیم های دیگر این جلسه بود .



دیدگاهها بسته شده است.