لزوم ورود وزارت ورزش به رشته‌ی پایه و پرمدال ژیمناستیک

به گزارش عرصه، پس از بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک با اتمام دوره مدیریت جعفر درویش زاده، ۱۹ تیرماه از سوی وزارت ورزش  و جوانان شروین اسبقیان به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد. با وجودی که وزارت ورزش و جوانان پیش از این ۱۲ مهرماه را زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون اعلام کرد، اما بعد از آن سرپرست فدراسیون به دنبال نامه کمیته ملی المپیک و اصلاح اساسنامه رشته‌های المپیکی، از برگزار نشدن انتخابات سخن گفت. هنوز هم بعد از گذشت بیش از سه ماه از آن تاریخ، تکلیف برگزاری انتخابات این فدراسیون مشخص نیست.

در این بلاتکلیفی انتخابات، در ۱۸ دی‌ماه مربیان ترامپولین به دلیل متوقف شدن سیر صعودی پیشرفت این رشته در ایران، رکورد کامل و عقب گرد آن، متن استعفای دسته جمعی خود را به سرپرست فدراسیون و رونوشت آن را نیز به وزیر ورزش  و جوانان و معاون توسعه قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش  و جوانان ارسال کردند.

بعد از این موضوع سرپرست فدراسیون ژیمناستیک نیز در واکنش به این موضوع گفت که مربیان و سرمربیان کمیته ترامپولین حکمی نداشته‌اند که استعفا دهند و معتقد بود که این موضوع توسط یکی از کاندیداها که در کمیته ترامپولین فعال است و تمایل داشت که مسابقاتی را در این رشته برگزار کند رخ داده است.

چند روز پس از این استعفای دسته جمعی، در ۲۲ دی‌ماه نیز جمعی از قهرمانان، داوران، مربیان و بنیانگذاران آکروژیم که مدت‌ها در این رشته فعالیت داشته‌اند، به دلیل آنچه که بی‌توجهی و رفتارهای تبعیض‌آمیز نسبت به رشته‌های مختلف از سوی سرپرست فدراسیون عنوان کرده‌اند، اعتراض کردند و متن اعتراض‌شان را به سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و معاون توسعه حرفه‌یی و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و کمیته‌ ملی المپیک ارسال کردند.

استعفا و اعتراضات برخی از اهالی ژیمناستیک نشان از اوضاع نابسامان این ورزش پایه دارد که لزوم اقدام وزارت ورزش و جوانان را برای برگزاری هرچه سریعتر انتخابات این فدراسیون می‌طلبد. البته جدای از این اعتراضات و استعفاها اکنون شش ماه از زمان سرپرستی محمد شروین اسبقیان گذشته است و طبق اساسنامه فدراسیون‌های آماتوری باید هرچه سریع‌تر این انتخابات برگزار شود.



دیدگاهها بسته شده است.