«چریکه» دفتر بخش نواحی جشنواره موسیقی را بست

به گزارش عرصه، آخرین گروه موسیقی بخش نواحی در جشنواره موسیقی فجر با اجرای قطعه‌ای به قربانیان ساختمان پلاسکو به صحنه رفت.

سیدفواد حسینی – خواننده گروه چریکه کرمانشاه – قبل از شروع اجرا، از پیرمحمد زنوری، پیشکسوت موسیقی نواحی خواست به صحنه بیاید و چند دقیقه‌ای اجرا کند.

در این دوره از جشنواره، برخی گروه‌های موسیقی نواحی چند دقیقه از وقت اجرای خود را به پیشکسوتان این نوع از موسیقی اختصاص دادند تا گروه‌ها و استادانی که کمتر شناخته شده‌اند، فرصتی برای معرفی داشته باشند.

بعد از آن‌که زنوری چند دقیقه‌ای اجرا کرد، گروه ۱۰ نفره چریکه با لباس‌های کردی رنگارنگ و گیوه‌هایی که به پا داشتند، به صحنه آمدند. دو مرد نیز که لباس سماع‌گران را به تن داشتند، این گروه را همراهی می‌کردند.

چریکه قبل از آن‌که اجرای خود را آغاز کند، از حاضران خواست برای گرامیداشت یاد و خاطره قربانیان حادثه ساختمان پلاسکو یک دقیقه بایستند و سکوت کنند.

بسیاری از تصنیف‌هایی که این گروه اجرا کرد، با سماع همراه بود.

قبل از اجرای آخرین تصنیف، با حضور کوروش اسدپور – خواننده مطرح ایل بختیاری – از پیرمحمد زنوری به‌عنوان پیشکسوت موسیقی نواحی تقدیر شد.

سلمان حسینی، سرپرست گروه و نوازنده تنبور، درباره جایگاه زنوری گفت: جایگاه استاد مشخص است و لازم نیست من درباره استاد جسارت و اظهار نظر کنم. در کرمانشاه اساتید بزرگ ناشناخته بسیاری داریم که یکی از آن‌ها استاد زنوری است که لطف کرد و پیش از اجرای گروه، قطعاتی را نواخت.

سیدفواد حسینی، آسو نادری، سیدسلمان حسینی، سیدوصال حسینی، حسین کمال، سید آریا حسینی، آسیه احمدی، پیام شریف نژاد، حامد شمس، میلاد موسوی و امین هنرجو اعضای گروه چریکه کرمانشاه هستند.



دیدگاهها بسته شده است.