نشست تخصصی بانک توسعه صادرات ایران با صادرکنندگان استان هرمزگان برگزار شد

نشست تخصصی بانک توسعه صادرات ایران در استان هرمزگان با حضور صادرکنندگان و فعالان و نخبگان اقتصادی استان، مدیران ستادی بانک، نمایندگان صندوق ضمانت صادرات ایران، صرافی توسعه صادرات و جمعی از مقامات استانی در بندرعباس برگزار گردید.

به گزارش عرصه،این نشست با حضور معاون برنامه ریزی استانداری، رئیس سازمان توسعه تجارت و رئیس اتاق بازرگانی وصنایع و معادن استان ، جمعی از مسئولین و مدیران ستادی بانک ، نماینده صندوق ضمانت صادرات ایران و صرافی توسعه صادرات برگزار و ضمن معرفی آخرین خدمات و دستاوردهای بانک و مسائل و مشکلات مشتریان شعبه و صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان مورد بررسی قرار گرفت.
مدیر امور شعب بانک توسعه صادرات ایران، ظرفیتهای منحصر بفرد استان هرمزگان از جمله وجود ۹۰۰ کلیومتر مرز آبی و دسترسی به آبهای آزاد، دارا بودن زیرساختهای قوی مثل بنادر شهید رجایی و شهید باهنر و اسکله های اختصاصی ، وجود ۳ منطقه آزاد تجاری و ۶ منطقه ویژه اقتصادی، وجود صنایع بزرگ پالایشگاهی، فولادی،‌ سیمان، آلومینیوم، شیلات و پرورش میگو، وجود شهرک های صنعتی و معادن فعال و زمینه های گردشگری و تفریحی را برشمرد.

آقای حبیب احمدی افزود: بهره گیری مؤثر از این ظرفیتها می تواند نقش بسزایی در رشد و شکوفایی و توسعه استان به دنبال داشته باشد .

وی گفت: وجود همین ظرفیتهای بالقوه است که بانک توسعه صادرات با سه شعبه در استان هرمزگان به ارائه خدمات ارزی ، ریالی و اعتباری به صادرکنندگان می پردازد.
حبیب احمدی در ادامه با تبیین اهداف و مأموریتهای بانک توسعه صادرات به عنوان اگزیم بانک ایران، حمایت همه جانبه از توسعه صادرات غیر نفتی با تأکید بر سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی را به عنوان مهمترین وظیفه بانک دانست که این وظیفه با بهره گیری از توان سرمایه ای، مدیریتی و بدنه کارشناسی و تخصصی بانک با حداکثر توان در حال انجام است. به گفته مدیر امور شعب بانک توسعه صادرات، تحت پوشش داشتن همواره بیش از ۸۰ درصد صادرکنندگان نمونه ملی و استانی مؤید عملکرد بانک توسعه صادرات ایران و مایه افتخار است.
وی ادامه داد : با توجه به تأکیدات مقام محترم مدیریت عامل ، تعامل دوطرفه با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی به عنوان رویکرد ویژه بانک بشمار می رود که این مهم از طریق بازدید های مدیر عامل محترم، برگزاری نشستهای استانی و ایجاد کانال ارتباطی با مشتریان انجام می شود و در همین راستا باشگاه مشتریان در بانک راه اندازی گردیده است تا ارتباط و تماس و تعامل با مشتریان و صادرکنندگان بیش از پیش محقق شود.

احمدی ضمن اشاره به شرایط جدید پسا برجام گفت: با برقراری روابط کارگزاری با بیش از ۱۰۰ بانک خارجی ، انجام حواله به ۶۵ کشور خارجی را امکان پذیر شده است.
آقایان دریانورد، معاون برنامه ریزی استانداری، صباغی زاده رئیس اتاق بازرگانی وصنایع و معادن و قاسمی رئیس سازمان توسعه تجارت استان نیز از دیگر شرکت کنندگان در این نشست مشترک بودند که ضمن قدردانی از بانک توسعه صادرات ایران برای برگزاری چنین نشستهایی آنرا باعث تعامل بیشتر و رفع مشکلات و ابهامات صادرکنندگان دانستند. در پنل اختتامیه نشست نیز مشتریان و صادرکنندگان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات ،‌ مشکلات و خواستهای خود پرداختند.

از جمله مهمترین مشکلات مطرح شده تنگناهای نقل و انتقالات پولی و دریافت معادل ریالی ارزهای حاصل از صادرات ، تأمین مالی به موقع و مناسب و … بود که پاسخهای مقتضی برای رفع مشکلات از سوی مدیر امور شعب و بازاریابی و سایر نمایندگان بانک داده شد و مقرر شد در مواردی که امکان پیگیری های دیگری وجود دارد ، مراتب در دستور کار قرار گیرد.



دیدگاهها بسته شده است.