آغاز تداخل ۴ روزه‌ی ۲ رویداد هنری فجر

به گزارش عرصه، امشب ۹ بهمن ماه که قرار است مراسم افتتاح رسمی جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شود، سالن اصلی تئاتر شهر میزبان دو اثر نمایشی از نروژ و هلند است و دو نمایش اجرا شده‌ و پرمخاطب ماه‌های قبل هم در دو سالن دیگر این مجموعه به صحنه می‌روند.

همچنین در دیگر سالن‌های نمایشی آثار ایرانی و خارجی متعددی به صحنه می‌روند.

در واقع در روزهایی که تنور جشنواره‌ی تئاتر فجر حسابی گرم شده است و از فردا (یکشنبه، دهم بهمن) هم نمایش محیطی «کوری» از گروه لهستانی ـ که کار «همسرایی یتیمان» آن‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفت، تا جایی که  اجرای فوق العاده برای آن گذاشته شد،ـ در پارکینگ تالار وحدت اجرا می‌شود.

به هرحال شروع جشنواره فیلم با همه جذابیت‌ها و حاشیه‌هایش جشنواره‌های دیگر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و حتما برخی از اهالی رسانه‌ی فعال در حوزه‌ی سینما و تئاتر هم فرصت حضور در یکی از آن‌ها را از دست می‌دهند.

در سال‌های گذشته با برگزاری جداگانه‌ی دو جشنواره، این دو رویداد هنری پرطرفدار بدون هیچ تداخلی کار خود را به پایان می رساندند، اما امسال با توجه به شروع ایام فاطمیه در شب ۲۲ بهمن، تصمیم بر برپایی اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر یک شب زودتر از روال هر سال یعنی ۲۱ بهمن گرفته شد و از آنجا که دست اندرکاران جشنواره بنا دارند امسال شرایط بهتری را برای اهالی رسانه در برج میلاد فراهم کنند، برنامه‌ی نمایش فیلم‌ها را یک روز زودتر از سینماهای مردمی آغاز می‌کنند و این در عمل به معنای چهار روز همزمانی جشنواره‌های تئاتر و فیلم است.

 سعید اسدی ـ دبیر جشنواره تئاتر فجر ـ در این باره در نشست خبری خود توضیح داد که به دلیل برنامه‌ریزی یک ساله برای دعوت از مهمانان خارجی امکان تغییر تاریخ این جشنواره نبوده و به همین دلیل بیشتر، رسانه‌ها باید همکاری کنند تا جشنواره‌ی تئاتر زیر سایه‌ی یک رویداد سینمایی قرار نگیرد.

با این حال در روزهای آینده با وجود این تداخل زمانی شاهد اجرای نمایش‌هایی از اسپانیا ـ آرژانتین، نروژ، لهستان، هلند، یک نمایش ۱۷۰ دقیقه‌ای از گرجستان براساس رمان «در اعماق» ماکسیم گورکی، یک نمایش دیگر گرجستان از نوشته‌های سارا کین با نام «روان پریشی» و همچنین «کابوس حضرت اشرف» حسین پاکدل خواهیم بود که البته نمایش پاکدل پس از جشنواره هم به اجرای خود ادامه می‌دهد.



دیدگاهها بسته شده است.