عضو IOC: قانون جدید ترامپ خلاف ایده‌آل های المپیک است

به‌ گزارش ‌عرصه و به نقل از سایت  Inside the games، اریک گراستی، شهردار شهر لس آنجلس به قانون منع صدور ویزا برای شهروندان تعدادی از کشورها از جمله ایران اعتراض کرد و اعلام کرد که مشخص نیست این قانون بتواند امنیت ملی را افزایش دهد و این قانون مخالف یکی از قانون‌های اساسی آمریکا است.

شهر لس آنجلس نامزد میزبانی المپیک ۲۰۲۴ است. بعد از تصویب شدن قانون ممنوعیت ورود شهروندان چند کشور به آمریکا، شهردار این شهر اعتراض خود را اعلام کرد.

بعد از تصویب شدن این قانون بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از فرودگاه‌های آمریکا باز گردانده شدند.

گراستی که نقش اساسی در نامزدی لس آنجلس برای المپیک ۲۰۲۴ دارد، اعلام کرد که از تصویب شدن این قانون عصبانی است. او در این باره گفت‌: یکی از قانون‌های اساسی آمریکا این است که به افرادی که به دلایل مختلفی مانند جنگ و خشونت به کشور ما می آیند پناه دهیم. قانونی که توسط رییس جمهور امضا شد به صورت ناعادلانه ای پناهجویان را هدف قرار داده است. بسیاری از این خانواده‌ها بچه‌های کوچک دارند. مشخص نیست که این قانون بتواند امنیت را در آمریکا افزایش دهد. کشور ما با رو برگرداندن از ارزش‌ها و سنت‌هایی که به خوبی ما را معرفی می‌کنند، امن‌تر نمی‌شود.

گراستی در ادامه افزود: لس آنجلس همیشه مکانی برای پناه دادن خواهد بود، جایی که افراد جنگ زده و مورد خشونت قرار گرفته می‌توانند احساس امنیت کنند.

گراستی اعلام کرد که به صورت قانونی تلاش  می‌کند تا فرودگاه لس آنجلس بتواند مثل همیشه کار خود را انجام دهد.

ریچارد پترکین یکی از اعضای IOC نیز در صحبت‌های خود اعلام کرد قانون جدید ترامپ خلاف ایده‌آل های المپیک است.

پترکین در این باره گفت‌: من مخالف قانونی هستم که دولت تصویب کرد. دولت‌ها گرایش هایی دارند که شهرهای میزبان المپیک را شرمنده می‌کنند، اتفاقی که در ریو و سوچی هم افتاد.

لس آنجلس در حال‌ حاضر برای میزبانی  المپیک ۲۰۲۴ رقیب بوداپست و پاریس است. باید دید که قانون جدید ترامپ بر انتخاب لس آنجلس به عنوان میزبان المپیک ۲۰۲۴ تاثیر خواهد داشت یا خیر.

میزبان  المپیک ۲۰۲۴ روز ۱۳ سپتامبر امسال انتخاب می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.