اصولگرا واصلاح‌طلب فرقی نمی‌کند؛ مردان همه متحجرند!


یک نماینده زن دوره پنجم مجلس معتقد است؛ در زمینه مسائل زنان، اصولگرا و اصلاح‌طلب فرقی نمی‌کند؛ مردان همه متحجر هستند!

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نمایندگان ادوار مختلف مجلس که عصر امروز به دعوت فراکسیون زنان و خانواده مجلس برگزار شد، با حاشیه های متنوعی همراه بود.

در این نشست که حدود ۲۵ نفر از مجموع زنان نماینده مجلس در دوره فعلی و ۹ دوره گذشته حضور داشتند، چهره هایی همچون الهه کولایی، فائزه هاشمی، وحیده و اعظم طالقانی و فاطمه کروبی نیز دیده می‌شدند.

از جمله نکات جالب توجه این جلسه، تاکید «فمینیسم مآبانه» برخی اعضاء بر مسائل و مشکلات حوزه زنان و تکرار کلیدواژه «مردان همه مثل هم هستند» از سوی زنانی بود که در ادوار مختلف با رای مردم و برای پیگیری مسائل کلی کشور به خانه ملت راه یافته بودند.

فائزه هاشمی رفسنجانی که سابقه حضور در مجلس پنجم را دارد، در سخنانی با بیان اینکه این جمع می تواند در رابطه با مسائل زنان به یک برنامه خوب و منسجم برسد، گفت: در رابطه با مسائل بانوان، اصولگرا و اصلاح طلب فرقی نمی کند؛ مردان همه متحجر هستند! تا زنان خودشان مبارزه نکنند، چیزی به دست نمی آید.

این چهره پر سروصدای سیاسی که در سالهای اخیر سابقه محکومیت کیفری را نیز گذرانده است، با اشاره به سخنان رئیس فراکسیون زنان مجلس که گفته بود باید فارغ از جریانات سیاسی به مسائل زنان برسیم، تصریح کرد: اصلاً ماهیت این کارها سیاسی است. مگر می شود که فاقد از گروه های سیاسی به مسائل زنان توجه کنیم!؟

نکته مشترک سخنان فائزه هاشمی و فاطمه کروبی نماینده اصلاح طلب ادوار گذشته مجلس، بیان برخی مطالب ساختارشکنانه به صورت کنایه آمیز و تکرار جمله های مرسوم درباره سران فتنه بود؛ این اظهارات با ادبیاتی از قبیل اینکه «تا وقتی برخی عزیزان ما در جاهای خاص هستند، گفتگوی ملی اتفاق نمی‌افتد» از سوی این دو نفر تکرار می‌شد.

از جمله نکات دیگر جالب توجه در این نشست، صمیمیت قابل توجه سیده فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی (مدیر عامل نجومی‌بگیر و مستعفی صندوق توسعه ملی) بود که در ابتدای ورود به جلسه که البته با تاخیر هم صورت گرفته بود، از میان همه نمایندگان زن حاضر به طور خاص با فاطمه کروبی، الهه کولایی و فائزه هاشمی گرم گرفت.

گلایه بابت درحاشیه بودن مسائل زنان به دلیل نگاه سنتی مردان، از جمله نکات دیگر جلسه امروز بود که از دید برخی از اعضاء از جمله مرضیه صدیقی نماینده ادوار مجلس مطرح شد.

وی گفت: هر کاری کنیم، آخرش رای آقایان را می خواهیم؛ پس باید اعتمادسازی کنیم تا حرف‌هایمان به دلشان بنشیند.

اکرم مصوری منش نماینده مردم اصفهان در دوره ششم هم که با پای شکسته و گچ گرفته در جلسه حضور یافته بود، خطاب به حسن زمانی مشاور رئیس مجلس گفت که برای ورود به مجلس به گچ پای او هم گیر داده اند و این باعث ورود با تاخیر وی شده است.

حضور دو دختر مرحوم آیت الله طالقانی که زمانی نمایندگی مجلس را بر عهده داشته‌اند، از دیگر نکات جالب توجه این جلسه بود؛ وحیده طالقانی یکی از دختران مرحوم طالقانی بود که گفت: از تماشاکردن قیافه خانم ها در خیابان به این نتیجه می‌رسم که فرهنگ روز به روز بیشتر آسیب می‌بیند.

وی که به تلاش خودش برای تشکیل فراکسیون محیط زیست در زمان نمایندگی مجلس اشاره می‌کرد، گریزی هم به حادثه ساختمان پلاسکو زد و گفت: ساختمان‌های بلند نماد فراماسونری است؛ پدر من مبارزه کرد که این ساختمان را نسازند. آقای سعیدی کیا! از قید این زمین بگذرید و آن را به پارک تبدیل کنید و به یاد شهدای آتش‌نشان ۱۰-۲۰ تا درخت بکارید.



دیدگاهها بسته شده است.