مخالفت افتخاری با محرومیت بانوان معترض استقلال تهران

به گزارش عرصه، ۲۶ آبان سال جاری خبری مبنی بر انحلال تیم فوتبال بانوان استقلال منتشر شد تا استان تهران تنها نماینده خود در لیگ برتر فوتبال بانوان را نیز از دست بدهد. دلیل انحلال تیم، نیز اعتراض چند تن از بازیکنان تیم به تغییر سرمربی اعلام شد. انحلال تیم به دلیل اعتراض چند تن از بازیکنان دلیلی غیر منطقی به نظر می‌رسید چرا که اگر باشگاه استقلال و مدیر عامل آن به اعتراض چند بازیکن معترض بودند باید تنها بازیکنان معترض را از تیم اخراج می‌کردند نه اینکه تیم به طور کامل منحل شود.

حال پس از گذشت چند ماه از انحلال تیم به نظر می‌رسد، تنها قربانی این انحلال بازیکنانی بودند که هیچ نقشی در اعتراض نداشتند و اکنون نیز بازیکنان معترض به بازی در سایر تیم‌ها مشغول هستند.

معصومه غلامی، سرپرست تیم بانوان استقلال در زمان انحلال تیم استقلال در این باره به عرصه گفته بود: چند تن از بازیکنان تیم که از شاگردان امیر شقاقی در تیم ملی زیر ۱۹ سال هستند با شارژ شدن از سوی امیر شقاقی دست به اعتراض زدند که او باید سرمربی تیم شود و درپی این اتفاق افتخاری، تیم بانوان استقلال را منحل کرد. به همراه ۱۱ تن از بازیکنان که روی تیم تعصب داشتند در جلسه‌ای با حضور افتخاری حاضر شدیم و درباره تیم صحبت کردیم و در نهایت افتخاری موافقت نکرد و تیم بنابر دلایل مالی و همچنین اعتراض برخی از بازیکنان برای تعویض مربی، منحل شد.

در حالی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ همکاری‌های لازم برای محرومیت بازیکنان معترض را فراهم کرده بودند اما رضا افتخاری، مدیر عامل باشگاه استقلال با محرومیت معترضان مخالفت کرد تا بازیکنان معترض به بازی خود در سایر تیم ها ادامه دهند و در این بین تنها بازیکنان بی‌گناه، قربانی واقعی انحلال تیم استقلال باشند.

معصومه غلامی در گفت‌وگو با عرصه در این باره گفت: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بسیار کمک کردند تا معترضانی که باعث انحلال تیم بانوان شده بودند محروم شوند اما افتخاری تصمیم گرفت که بازیکنان معترض محروم نشوند. در حال حاضر نیز شنیده‌ام که بازیکنان معترض ثبت قرارداد داشته‌اند برای بازی در لیگ برتر!

او در پاسخ به این سوال که دلیل مدیر عامل برای محروم نشدن بازیکنان معترض چه بود؟ گفت: واقعا نمی‌دانم، باید از خود افتخاری پرسید چون من پاسخ این سوال را نمی‌دانم. من نامه‌ای را زدم و تمام شرایط مطرح شد و خود افتخاری نیز کامل در جریان مشکلات بود اما این‌گونه تصمیم گرفت و ما هم به تصمیم او احترام گذاشتیم.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا مدیر عامل باشگاه استقلال علاقه‌ای به محرومیت بازیکنانی که بنوعی مرتکب تخلف انضیاطی شده بودند و در حقیقت باعث انحلال تنها نماینده استان تهران در لیگ برتر فوتبال شده بودند نداشت؟ بعد از انحلال تیم استقلال بازیکنانی همچون خداویسی به دلیل متاهل بودن نتوانستند در تیم های شهرستانی مشغول شوند و به ناچار از علاقه خود برای ادامه فوتبال چشم پوشی کردند.

خداویسی درباره محروم نشدن بازیکنان معترض گفت: متاسفانه چیزی که بسیار من را ناراحت کرد و خستگی را بر تن من باقی‌ گذاشت، فعالیت بازیکنان معترض در سایر تیم‌ها بود.  غلامی سرپرست تیم بسیار تلاش کرد تا معترضان را محروم کند و فدراسیون نیز در این زمینه همکاری زیادی را کرد تا بازیکنان معترض محروم شوند اما متاسفانه افتخاری، مدیرعامل باشگاه حاضر نشد معترضان محروم شوند، چرا که بیان‌ کرد نمی‌خواهد خود را درگیر حاشیه‌ و اعتراض جدیدی کند.



دیدگاهها بسته شده است.