موفقیت‌ها در عرصه خارجی به معنای اعتماد به دشمن نیست


بم- وزیر کشور با اشاره به اینکه موفقیت ها در عرصه خارجی به این معنا نیست که می توان به دشمن اعتماد کامل داشت، گفت: دشمنان با ایران اسلامی که دم از حریت و استقلال می زند مشکل دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در آیین افتتاح کارخانه خودروسازی در بم با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی و تسلیت شهادت تنی چند از آتش نشانان در حادثه پلاسکو گفت: آیت الله هاشمی جزء ارکان انقلاب بود و در دوران قبل از انقلاب با همه مجاهدت ها با امام، مردم و مبارزان همراه بود.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از انقلاب با تلاش، تفکر، سازندگی، همدلی و ولایت پذیری که با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری داشت باعث ایجاد امید شد؛ او پشتیبان و حامی همه مسئولان بود و نگاه خوب مدیریتی در کشور داشت.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه خداوند عمری پربرکت نصیب آیت الله هاشمی رفسنجانی کرد، افزود: حضور پرشور مردم در آیین تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان از قدرشناسی ملت ایران دارد و تاییدی که مقام معظم رهبری برای آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتند نشانه عاقبت بخیری برای اوست.

ایران کشوری مستقل در عرصه جهانی

وزیر کشور در ادامه ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: دهه فجر برای ملت ایران عید بزرگی است و عید به معنای نو شدن و تغییر است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی فصل جدید و تغییر بزرگی در سرنوشت ملی ایران به شمار می رود؛ ملتی که اراده کردند با رهبری امامشان ظلم و ستم را برچینند.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم پاسداشت نعمت آزادی و جمهوری اسلامی افزود: ملت ایران در ۳۷ عمر نظام با وجود همه فراز و فرودها و دشمنی ها مقاومت و استقامت کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران به عنوان یک کشور مستقل در عرصه جهانی مطرح بوده و در ابعاد مختلف موفق است، افزود: باید به فرزندان، نسل های جوان و نوجوان بیاموزیم که در حفاظت این هدیه الهی و یادگار امام کوشا باشند تا از ثمرات آن بهره مند شوند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران باید الگویی مناسب برای مردم جهان باشد، گفت: وقتی سال های بعد از پیروی انقلاب اسلامی ایران و حوادثی که در این دوران رخ داد نظیر جنگ، تحریم ها و اقدامات سیاسی بین المللی و مسائل فرهنگی را مرور می کنیم می بینیم که هر یک از این مسائل کافی بود یک نظام را ساقط کند اما به لطف خداوند با انسجام، وحدت و تبعیت از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری توانستیم انقلاب را در مسیر تحقق آرمان های اعتقادی پیش ببریم.

نظام جمهوری اسلامی ایران نماد حکومت داری دینی

وی از نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد حکومت داری دینی نام برد و ادامه داد: همه باید تلاش کنیم رد پایی از خود به جای بگذاریم که باعث خیر و برکت باشد و دعای مردم را به همراه داشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ارگ جدید بم باعث بالندگی منطقه شده است، گفت: باید اقدامات و حرکات این چنینی در همه نقاط کشور گسترش پیدا کند؛ برای تعالی کشور راهی جز وسعت دید، سعه صدر و فراخی دل نداریم.

وی با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از فرمان های رهبر معظم انقلاب با جدیت در حال پی گیری است، ادامه داد: مقام معظم رهبری طی سال های اخیر تاکیدات فراوانی در این خصوص داشتند و در آخرین ملاقات با ایشان، اولویت را بر اقتصاد گذاشتند و آن را الگوی بسیار مناسبی دانستند که باید همه تلاش کنیم تا محقق شود.

وزیر کشور افزود: اقتصاد از مردمی و درون زا و دانش بنیان بودن سخن می گوید چرا که به عنوان یک الگوی دینی مدعی هستیم که این الگو می تواند موفق شود و معتقدیم این الگو با آموزه های دینی و وحدانی ارتباط دارد.

رحمانی فضلی بیان کرد: در مقاومت، استقامت در مقابل ظلم حاصل شده است؛ همه دنیا به مسائل اقتصادی و توانمندی تولید داخلی ایران چشم دوخته اند و این موضوع جزء مسائلی است که همه دنیا چه دوست و چه دشمن به آن چشم دارند.

اقتصاد مقاومتی مورد وفاق همه مسئولان کشور است

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه اصلی است که مدنظر مقام معظم رهبری است، افزود: این موضوع قطعا مورد وفاق همه مسئولان کشور بوده و باید تلاش کنیم که اقتصاد مقاومتی را به جای مناسب برسانیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: این دولت در ابتدا با وضعیت نامناسب اقتصادی کشور روبرو بود و از نظر رشد، سرمایه گذاری و اشتغال شاخص های مناسبی نداشتیم؛ دولت با شعار حل مسائل اقتصادی و سیاست های خارجی پا به عرصه گذاشت و در این مسیر با هدایت ها و حمایت های مقام معظم رهبری و پشتیبانی مجلس و قوه قضاییه همراه بوده است.

وی تریح کرد: مسیر را به جایی بردیم که با قوت می توانیم بگوییم یک شر بزرگ را از سر ملت دور کردیم و خوشبختانه توانستیم در مسئله تحریم ها، روابط اقتصادی، سرمایه گذاری، بازارهای صادرات و فشارهای سیاسی به گونه ای خوب عمل کنیم.

رحمانی فضلی گفت: موفق شدیم تحریم های مرتبط با برجام را از شورای امنیت بیرون بیاوریم و روابط اقتصادی نسبت به قبل روان تر، و تسهیل تر شده است.

وزیر کشور یادآور شد: مسیر اقتصاد هم اکنون کاملا برای همه ما روشن و مشخص و ثبات نسبی در این زمینه فراهم است.

موفقیت ها در عرصه خارجی به معنای اعتماد به دشمن نیست

وی با بیان اینکه موفقیت‌های ما در عرصه خارجی به این معنا نیست که دشمن دست از دشمنی برداشته و می توانیم اعتماد ۱۰۰ در صدی به آن ها داشته باشیم، تاکید کرد: باید بدانیم دولت های جدیدی که می آیند قطعا نظارت متفاوتی دارند همانگونه که ترامپ آمد و دیدیم بعضی رفت و آمدها را لغو کرده است.

وزیر کشور تصریح کرد: اصل اساسی مقابله آن ها با ایران در خصوص بحث برجام، تروریسم و حقوق بشر نیست بلکه این ها بهانه است و دشمنان با ما روی یک موضوع اختلاف دارند و آن اسلام است؛ آنها با ایران اسلامی که از استقلال و حریت دم می زند مشکل دارند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت تمامی ابعاد از جمله علمی و تکنولوژی افزود: در حوزه دفاعی نیز باید قدرت بازدارندگی داشته باشیم، اگرچه ما دنبال امنیت و صلح هستیم اما این ها نمی تواند افکار دشمنان ما نیز باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه باید در حوزه های علم و تکنولوژی و حوزه سیاست داخلی تلاش کنیم، افزود: باید تقویت وحدت که عامل موفقیت ما است را مدنظر قرار دهیم و بدانیم که افتراق و انشقاق یعنی اینکه در مسیر رهبری و مردم نیستیم.

وی مهم ترین مسئله را اقتصاد مقاومتی و تولید دانست و گفت: برای مرتبه ششم است که به کرمان آمده ام که چهار مورد آن در مورد اقتصاد مقاومتی بوده است و واقعا سرعت کار و روش و شیوه های به کار برده شده قابل تحسین است.

رحمانی فضلی یادآور شد: استاندار کرمان خبر از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح در ایام دهه فجر داده است که این ها همه باید موجب خوشحالی باشد چه برای کرمان چه برای کشور، چرا که این کشور یادگار امام و تاریخ و انقلاب است و باید با مشارکت ها و همدلی ها به توسعه و پیشرفت کمک شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هر ساله وارد بازار کار می شوند گفت: باید برای این ظرفیت تلاش و سرمایه گذاری بیشتری انجام شود چرا که تلاش برای توسعه و پیشرفت قطعا امنیت، آسایش و رفاه و شادی را در زندگی فراهم خواهد کرد و معضل بیکاری را از بین خواهد برد.



دیدگاهها بسته شده است.