شاید «ماجان» گرفتار دق دلی خانه سینما شد

به گزارش عرصه، محمدمهدی عسگرپور شامگاه ۱۲ بهمن ماه در نشست رسانه‌ای فیلم «ماجان» بیان کرد: فکر می‌کنم باید داورانی را از کره‌های دیگر بیاورند تا فیلم را این‌طور داوری کنند. بعید می‌دانم بتوان ۳۳ فیلم را با یک‌بار دیدن از نظر صدا، تصویر، تدوین و … قضاوت کرد.

او ادامه داد: من تردید ندارم ماجان حداقل از ۷ یا ۸ فیلمی که در بخش مسابقه هستند، بهتر باشد. نمی‌دانم، شاید هم دق دلی خانه سینما بوده است.

این تهیه‌کننده که نسبت به صدای فیلم در سالن برج میلاد معترض بود، اظهار کرد: باید کمیته حقیقت‌یاب برای صدای فیلم بگذاریم تا ببینیم مشکل چه بود.

عسگرپور با اشاره به این‌که تولید این فیلم در حد متعارف سینما بود نه بیشتر و نه کمتر، گفت: فقط زمان پیش‌تولید بیش از حد متعارف بود که دلیل آن هم روند انتخاب بازیگر بود. از طرفی اکران اول هم مثل هندوانه در بسته است.

او درباره این‌که تا چه زمانی می‌خواهد روند تهیه‌کنندگی فیلم اولی‌ها را ادامه دهد، پاسخ داد: من در مصاحبه فیلم «متولد ۶۵» هم گفتم که مسئله اصلی من تهیه‌کنندگی نیست، این موضوع مسئله اصلی در سوابق من نیز نبوده البته اتفاقاتی در حال رخ دادن است که من آن را در مدار طبیعی فعالیت‌های حرفه‌ای‌ام می‌دانم. گاهی فیلم‌نامه‌ای را به من می‌دهند که بخوانم و از من، نظر یا مشاوره می‌خواهند. فیلم آقای سیفی آزاد نیز از سوی موسسه تصویری شهر به دستم رسید که موضوعش برایم جذاب بود.

رحمان سیفی آزاد، کارگردان فیلم ماجان نیز درباره فیلمش گفت: سوژه فیلم از طریق خانم لاریجانی، فیلمنامه‌نویس به دستم رسید و بعد از آن‌که آقای عسگرپور آن را خواند، گروه شکل گرفت که کاراکترها نیز با سختی بسیار پیدا شدند. فیلمبرداری حدود ۵۰ روز و پیش‌تولید نیز دو ماه طول کشید.

او درباره بازی گرفتن از کودکی که نقش معلول را در فیلم بازی می‌کرد، توضیح داد: بارها فکر کردیم که از کودک معلول در فیلم استفاده کنیم، اما به لحاظ انسانی و این‌که استفاده از یک کودک معلول می‌تواند تلخ و اذیت‌کننده باشد و پشت صحنه را هم تحت تاثیر قرار دهد به این جمع‌بندی رسیدیم که از بازیگر استفاده کنیم. به همین دلیل از توانایی عرفان برزین، بازیگری که نقش معلول را بازی می‌کند استفاده کردیم.

مهتاب کرامتی نیز در بخشی از این نشست با بیان این‌که من به نمایندگی از بازیگران دیگر، آقایان فرهاد اصلانی و بابک انصاری در نشست حضور دارم، درباره تکراری شدن نقش‌اش در فیلم‌ها، گفت: حدود دو سال بود که فیلم کار نکردم و آخرین فیلمی که در آن ایفای نقش کردم، «عصر یخبندان» بود و فکر می‌کنم از نظر محتوا فضای متفاوتی داشت.

او ادامه داد: کارنامه من نشان می‌دهد که دوست دارم تجربه کنم. شاید اگر فیلم‌های دیگر مثل «مرداد» در جشنواره بود، تفاوت نقش من را بیشتر حس می‌کردید.

عرفان برزین، سیما تیرانداز، محمدمهدی احدی بازیگران، لیلا لاریجانی فیلمنامه‌نویس، سعید بجنوردی صدابردار از دیگر عوامل فیلم در این نشست بودند.
داستان فیلم «ماجان» درباره زن و مردی است که برای نگهداری از فرزند معلول‌شان اختلاف نظر دارند و این اختلاف‌ها زندگی‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.




دیدگاهها بسته شده است.