تبلیغ دین وظیفه روحانیت است/ استقبال از حوزه‌های علمیه خواهران بسیار زیاد است

به گزارش عرصه، آیت الله مقتدایی عصر امروز چهارشنبه( ۱۳ بهمن) در همایش تجلیل و بزرگداشت از خیرین حوزه‌های علمیه با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران و تمام حوزه‌های عللیه مورد عنایت حضرت صاحب الامر (عج) هستند و این عقیده ما است که حوزه‌های علمیه منتسب امام زمان‌اند و ایشان به حوزه‌های علمیه عنایت دارند.

وی در ادامه با ارائه مثالی از عنایت امام زمان به حوزه های علمیه گفت: بانوان طلبه ما در آینده  جزو مجتهده‌هایی هستند که مراجع بزرگ ما برای دریافت اجتهاد از آن‌ها کسب اجازه می‌کنند. تبلیغ دین کار روحانیت است. هدایت و ارشاد مردم نیز کار روحانیت است.

او ادامه داد: استقبال برای آمدن و تحصیل در حوزه‌های علمیه بسیار زیاد است اما ما چون ظرفیت زیادی نداریم، نمی‌توانیم آن‌ها را قبول کنیم. آن‌ها در امتحان کتبی و شفاهی موفق می‌شوند اما به دلیل عدم ظرفیت نمی‌توانیم پاسخگو نیازها باشیم. امروز رفع نیاز حوزه‌های علمیه خواهران یک نیاز است. امام صادق در حدیثی می‌فرماید کسی که خواسته برادر دینی خود را رفع کند، خداوند هزار هزار حسنه به او عطا می‌کند.

نایب رئیس جامعه مدرسین ادامه داد: اکنون شما خیرین نیازهای جامعه طلبه خواهر را که مراکز آموزشی است، رفع می‌کنید و به این یقین داشته باشید که طبق احادیث نبوی و روایی شما می‌توانید در قیامت دست هزاران نفر از بندگان خداوند را بگیرید چرا که در صدد رفع نیازهای افراد جامعه برآمده‌اید.



دیدگاهها بسته شده است.