خبرهایی از حوزه‌های تجسمی و موسیقی

به گزارش عرصه به نقل از روابط عمومی جشنواره هنرهای تجسمی فجر، نمایشگاهی از مفاخر دوره نهم هنرهای تجسمی و همچنین آثاری از کشورهای اسپانیا و مکزیک در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

استاد «علی قلم‌سیاه» در رشته عکاسی، استاد «علی‌اصغر تجویدی» در رشته نگارگری، استاد «ابوالفضل همتی آهویی» در رشته تصویرسازی، استاد «علی عربانی» در رشته کاریکاتور، استاد «مجتبی ملک‌زاده» در رشته خوشنویسی و استاد «مسعود نجابتی» در رشته گرافیک در این بخش از جشنواره نهم حضور خواهند داشت.

آیین گشایش این بخش از جشنواره تجسمی فجر ۱۵ بهمن ساعت ۱۶ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر تا ۳۰ بهمن در موزه هنرهای معاصر تهران و فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

~.~.~.~.~.~.~.~

رسیتال پیانوی وصال نایبی ۱۵ بهمن ماه ساعت ۲۰ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

به گزارش عرصه به نقل از روابط عمومی نیاوران، وصال نایبی در این اجرا هشت قطعه از آثار آهنگسازان بزرگی را مانند باخ، بتهوون و شوپن اجرا می‌کند.

نایبی درباره اجرای این رسیتال گفت: من موسیقی کلاسیک را دوست دارم و از بچگی با این موسیقی آشنایی داشته‌ام. از سن کم شروع به یادگیری این نوع موسیقی کردم، به همین خاطر زیبایی‌های این موسیقی را درک می‌کنم و موسیقی کلاسیک را در کنسرت‌ها اجرا می‌کنم تا مردم هم با این موسیقی آشنایی پیدا کنند و بتوانند از زیبایی‌های موسیقی واقعی و عمیق لذت ببرند.

وصال نایبی در سن هشت سالگی آموزش موسیقی را شروع کرد و از ۱۰ سالگی زیر نظر امیر بیات به یادگیری و نواختن پیانو رو آورد. وصال در ۱۳۸۶ در سن ۱۲ سالگی در دومین جشنواره تک‌نوازان شهر تهران مورد تحسین داوران قرار گرفت، به‌طوری که هیات داوران با چشم‌پوشی از محدودیت سنی، عنوان نوازنده برگزیده ساز پیانو را به او اعطا کردند.

~.~.~.~.~.~.~.~

در راستای اجرای طرح برگزاری «نمایشگاه صنایع‌ دستی و مدارس» دومین نمایشگاه صنایع‌ دستی ۱۴ و ۱۵ بهمن در مدرسه برهان برگزار می‌شود.

به‌ گزارش عرصه به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی، این طرح به‌منظور فرهنگ‌سازی و گسترش و توسعه صنایع‌ دستی کشور، برای نخستین‌بار در کشور اجرا می‌شود.

نمایشگاه صنایع‌ دستی در مدرسه برهان شهرک غرب با هشت غرفه و آثار هشت هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌ دستی برپا می‌شود. این محصولات شامل نقاشی روی شیشه (محمد بنی جواد)، زیورآلات سنتی (شهرزاد علی یاری)، میناکاری و فیروزه‌کوبی (ندا عالی مهر)، تراش شیشه (محمد نباتی) ، کیف گلیمی (اصفهانی)، محصولات چرمی (سیدامیر حسینی)، شیشه‌گری سنتی (محمد نوری)، ‌گلیم و بافته‌های سنتی (اسلام گل نظری) است.

اولین نمایشگاه صنایع‌ دستی و مدارس ۳۰ دی‌ و ۱ بهمن‌ در پیش‌دبستانی و دبستان پسرانه پیوند در منطقه ولنجک تهران برگزار شد. دومین نمایشگاه نیز ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه در مدرسه برهان شهرک غرب به آدرس بلوار فرحزادی، خیابان حافظی، تقاطع یادگار امام برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۷ از این نمایشگاه دیدن کنند.

نمایشگاه صنایع‌ دستی و مدارس به‌ مدت هفت هفته و در هفت مدرسه در مناطق مختلف تهران برپا می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.