رئیس مجلس ملی «بلاروس» با ظریف دیدار کرد


رئیس مجلس ملی بلاروس، امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رابزنی کرد.

به گزارش عرصه به نقل از اداره دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بعد از ظهر دوشنبه «میخائیل میاسنیکوویچ» رئیس مجلس شورای ملی جمهوری بلاروس با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت امورخارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات، رئیس مجلس شورای ملی جمهوری بلاروس ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت:  ما برای توسعه روابط بین دو کشور اهمیت ویژه ای قائل هستیم و برنامه های زیادی برای افزایش روابط در زمینه های مختلف تدارک دیده ایم.  

وی افزود: شرکت های زیادی از  بلاروس در ایران و نیز شرکت های ایرانی در بلاروس در حال فعالیت هستند. مقامات بلاروسی علاقمند هستند که مناسبات اقتصادی تهران – مینسک بیش از پیش توسعه یابد و از افزایش فعالیت شرکت های ایرانی در بلاروس حمایت می نمایند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به روابط بسیارخوب بین دو کشور اظهار داشت: مناسبات پارلمانی ایران و بلاورس در سطح خوبی قرار دارد و لازم است تلاش شود که مناسبات در ابعاد دیگر نیز گسترش یابد. در حال حاضر با رفع تحریم ها دیگر مشکلی برای توسعه همکاری های اقتصادی و بانکی بین دو کشور وجود ندارد و طرفین قادر هستند بر اساس منافع مشترک روابط اقتصادی خود را افزایش دهند.

همکاری های علمی و فرهنگی و ارتباط میان دانشگاههای دو کشور و تبادل دانشجو نیز از دیگر محورهای گفتگوهای دو مقام بود.



دیدگاهها بسته شده است.