پاکدل: بزرگترین تهدید، اختلافات داخلی خانواده هندبال است

علیرضا پاکدل در گفت‌وگو با عرصه، در مورد شرایط روز هندبال اظهار کرد: در حال حاضر بعد از اتفاقاتی که رخ داده است، وضعیت خوبی در هندبال وجود ندارد. بحث مدیریتی سرپرست، نیست. در این مدت حداقل وضعیت هندبال از چیزی که بوده بدتر نشده و لیگ در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد و سعی شده شرایط خوبی در هندبال ایجاد شود. اما بحث اصلی در هندبال وضعیت کل خانواده هندبال است که در این روزها وضعیت خوبی ندارد.

او خاطرنشان کرد: از هم گسیختگی و مشکلاتی که در این فدراسیون وجود دارد سبب شده که امروز علارغم توانمندی‌هایی که در هندبال ایران وجود دارد، اما این رشته جایگاه خوبی در بین دیگر رشته‌های ورزشی نداشته باشد. هندبال ایران نایب قهرمان آسیاست و قطعا از سایر رشته‌های توپی چیزی کمتر ندارد. عدم وحدت و مشکلات درونی خانواده هندبال سبب شده که روز به روز بیشتر به این رشته ورزشی آسیب رسد، آن‌هم رشته‌ای که حدود ۱۰ لژیونر خوب و مطرح در اروپا و حرف زیادی برای گفتن دارد.

رییس هیات هندبال استان فارس معتقد است: در حال حاضر باید در اولین گام رییس فدراسیون مشخص شود، بتوان برنامه‌ریزی بلندمدتی در این رشته انجام داد. هندبال نیاز به یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت دارد. به نظر من برخلاف تمام صحبت‌هایی که این روزها انجام می‌شود و همه مشکلات هندبال را مالی می‌دانند، اما به نظر من بحث مالی اولویت اول نیست و در درجه سوم به بعد باید به آن پرداخت. به نظر من هندبال این روزها برنامه‌ریزی مدونی ندارد و مشخص نیست که به کجا می‌خواهد برسد. ما بدون برنامه‌ریزی نتوانسته‌ایم از تمام ظرفیت و داشته‌های موجود در این رشته استفاده کنیم.

او بزرگترین تهدید در هندبال ایران را اختلافات داخلی دانست و گفت: بزرگترین تهدیدی که به هندبال ایران آسیب می زند اختلافات داخلی خانواده هندبال است.

پاکدل افزود: هر کسی که رییس فدراسیون شود اول باید این مشکل داخل خانواده را برطرف کند و افرادی که تیشه به ریشه هندبال می‌زنند باید کنار گذاشته شوند و هندبال را از ناپاکی‌ها پاک کند.

وی نقش وزارت ورزش را در کمک به این رشته مهم دانست و عنوان کرد: قطعاً وزارت ورزش در موفقیت این رشته بسیار موثر خواهد بود. در اولین اقدام در برگزاری انتخابات و بعد از آن نیز باید وزارت به هندبال کمک کند. هندبال ایران با پتانسیل و ظرفیتی که دارد می‌تواند قهرمان آسیا، مقام آور در بازی‌های آسیا، المپیک و جام جهانی باشد، بنابراین باید بیش از این‌ها دیده و حمایت شود.

پاکدل در پایان خاطرنشان کرد: همه کاندیداها قابل احترام هستند، هرکسی که آمده و ثبت نام کرده در خود توانایی هایی را دیده است. امیدوارم هرکسی که به عنوان رییس انتخاب می‌شود حرف‌هایش در حد شعار نماند. نهایتاً هم فرد مورد انتخاب مجمع و هیات‌ها به نفع هندبال کشور باشد.



دیدگاهها بسته شده است.