آمریکا معاون رئیس جمهور ونزوئلا را به فهرست تحریمهای خود افزود


آمریکا معاون اجرایی رئیس جمهور ونزوئلا را با ادعای دست داشتن وی در قاچاق بین المللی مواد مخدر مورد تحریم قرار داد.

به گزارش عرصه به نقل از اسپوتنیک، آمریکا روز دوشنبه «تارک اِل آیسامی» معاون اجرایی رئیس جمهور ونزوئلا را با ادعای دست داشتن وی در قاچاق بین المللی مواد مخدر مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که دایره «کنترل دارائیهای خارجی آمریکا» طبق قوانین مبارزه با قاچاق مواد مخدر تحریمهایی علیه «تارک اِل آیسامی» معاون اجرایی رئیس جمهور ونزوئلا وضع نمود. این تحریمها همچنین شامل دستیار معاون رئیس جمهور -«سامارک خوزه لوپز بلو»- نیز می شود.

افزون بر این،‌ دولت آمریکا اسامی ۱۳ شرکت از جمله «شرکت بازرگانی نفت یاکیما» از انگلستان و شرکت «پی اِس اِی» از آمریکا را به فهرست شخصیتهای حقوقی تحت تحریم خود افزود.

گفتنی است که ال آیسامی در چهارم ژانویه ۲۰۱۷ به سمت معاونت ریاست جمهوری ونزوئلا منصوب شد. طبق قانون اساسی ونزوئلا؛‌ در صورتی که رئیس جمهور این کشور پس از گذراندن نیمی از دوره ریاست جمهوری خود استعفاء دهد، اختیارات وی به معاون رئیس جمهور انتقال می یابد.

در روز نهم ژانویه، پارلمان ونزوئلا اعلام کرد که «نیکلاس مادورو» به علت سستی در انجام وظایف پست خود را واگذار می کند؛‌ اما دیوان عالی این کشور اعلام کرد که پارلمان ملی از اختیارات قانونی برای اعلان واگذاری یک مقام [دولتی] برخوردار نیست.

«مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا نیز اقدامات پارلمان ملی این کشور را تلاشی برای اجرای یک کودتا خواند.



دیدگاهها بسته شده است.