ناوهای ۴ کشور عضو ناتو در دریای سیاه رزمایش نظامی برگزار کردند


ناوهای چهار کشور عضو ناتو شامل کانادا، اسپانیا، رومانی و بلغارستان در یک رزمایش نظامی مشترک در دریای سیاه با نام «پاسکس ۲۰۱۷» شرکت کردند.

به گزارش عرصه به نقل از راشاتودی، ناوهای چهار کشور عضو ناتو شامل کانادا، اسپانیا،‌ رومانی و بلغارستان در یک رزمایش نظامی مشترک در دریای سیاه موسوم به «پاسکس ۲۰۱۷» شرکت کردند.

خبرگزاری تاس به نقل از بیانیه صادره از سوی سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع بلغارستان گزارش داد که این رزمایش نظامی «مانورهای تاکتیکی، پدافند هوایی، دفع حملات نامتقارن، تحویل محموله با بالگرد و سایر مانورها» را به معرض نمایش گذارد.

وبگاه خبری ارتش بلغارستان نیز گزارش داد که کشتی های کانادا و اسپانیا پیش از این در رزمایشی در دریای سیاه با نام «سپر دریا ۲۰۱۷» به رهبری بلغارستان شرکت کردند. مانورهای نظامی سپر دریا از یکم تا دهم فوریه و با شرکت ۱۶ فروند کشتی جنگی و ۱۰ فروند هواپیمای جنگنده برگزار شد.

گفتنی است که رزمایش سپر دریا در بخش شرقی دریای سیاه و در فاصله نه چندان دوری از مرز روسیه برگزار شد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت که مسکو «مانورهای سپر دریا» را تحت نظر دارد و «در حال حاضر، در حال نظارت و دیده بانی بر هر رویدادی است».  

شویگو در ادامه افزود: «ما امیدواریم که این رزمایش ها در امن ترین محیط ممکن اجرا شوند، بدون هرگونه چالش علیه روسیه. در هر صورت ما آماده مقابله با این چالشها هستیم».

گفتنی است که در روز سی و یکم ژانویه، نیروهای نظامی آمریکا و لهستان در کنار سخت افزارهای نظامی جدید آمریکایی مانورهای مشترکی را برگزار کردند که بزرگترین آرایش نیروهای آمریکا در اروپا از پایان جنگ سرد به شمار می رود.

این در حالی است که مسکو به طور مکرر از فعالیت نظامی ناتو در مجاورت مرزهای خود ابراز نگرانی کرده است.



دیدگاهها بسته شده است.