آمریکا تحریم های غیرقانونی را بردارد


معاون حقوقی رئیس جمهور خطاب به ترامپ گفت: شما اگر راست می گویید و دلسوز ملت ما هستید، تحریم های ظالمانه و غیر قانونی را از مردم ایران بردارید.

به گزارش عرصه،، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور عصر امروز در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر حضرت امام(ره) اظهار داشت: برگزاری مراسمی همچون بزرگداشت امروز، گرچه نشانه ابراز ادب و سپاس از زحمات مردی است که تمام عمر خود را وقف مردم، اسلام و انقلاب کرد اما مساله درباره مردانی همچون هاشمی فراتر از بزرگداشت و ادای احترام است.

وی افزود: مساله، بازخوانی تاریخ انقلاب، اهداف و آرمان هایی است که مردانی همچون هاشمی پروانه وار نه یک سال و دو سال بلکه متجاوز از ۶۰ سال، عمر سیاسی، علمی، اجتماعی و مدیریتی خود را صرف آن کردند.  

انصاری ادامه داد: هاشمی از میان ما رفته اما صحیفه بلند و منظومه پر افتخار زندگی وی که طی بیش از ۶۰ سال در عرصه های مختلف صرف تهذیب نفس، مبارزه با استبداد و استکبار، اداره جنگ و خدمت رسانی به مردم شد، برای ما باقی مانده است. هر صفحه از این زندگی پر ثمر برای آیندگان و کسانی است که می خواهند در تراز اسلام زندگی کنند.

انصاری با بیان اینکه در سطح رسانه های عمومی و مراسم و مجالس مختلف، زوایایی از اندیشه ها و خدمات هاشمی بازگو شده است گفت: به عقیده من این آغاز مسیری برای معرفی وی و طبعا معرفی انقلاب اسلامی است.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: اگر از هاشمی و هاشمی ها و شهدا تجلیل می شود و اگر از امام(ره) سخن به میان می آید، به این دلیل است که این ها شاخصه های حیات طیبه در زمان ما و تفسیر کامل قرآن در سیمای انسان های کامل در عصر دشوار مبارزه با دین و دین داری بودند.

انصاری در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اینکه حوزه های ما نمی تواند جدای از سیاست باشد گفت: حوزه های ما باید تامین کننده نیازهای روز فکری، عقیدتی و پرسش های متعدد در حوزه حیات بشری و اداره کشور باشند.

وی افزود: رمز دست یافتن به این هدف، زانو زدن در برابر بزرگ مرد انقلابی زمان یعنی حضرت امام(ره) و کسب فیض از شاگردان ایشان نظیر شهید مطهری و شهید بهشتی است.

انصاری با بیان اینکه اخلاص، جوهره اعمال انسانی است اظهار داشت: در مکتب هاشمی، خودخواهی، خودپسندی و خودبینی سر بریده شده بود. چنین افرادی به مبدا مسیر وصل شده بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت امام(ره) نه از زنده باد مشعوف و نه با طعنه های سنگین سال های ۴۲ و ۴۳ و در دوران تبعید، غم زده و دلگیر می شد گفت: هاشمی هم نه بالای خطبه ها و تریبون نماز جمعه در برابر سیل احساسات پاک مردم، خود را می باخت و نه زمانی که در برابر تیغ های تهمت و تخریب قرار میگرفت، از جاده اعتدال، انصاف و آرامش خارج شد.

انصاری در ادامه با اشاره به نقش هاشمی در پایان دادن به جنگ تحمیلی ۸ ساله گفت: گذشتن از جان سخت است اما سخت تر از آن، گذشتن از آبرو است. هاشمی برای پایان دادن به جنگ، آبرویش را وسط آورد.

وی درباره اقدامات موثر هاشمی گفت: رابطه ایران و عربستان در سطح عالی، بازکردن درهای مراوده با کشورهای منطقه و انعقاد قراردادهای استراتژیک با برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای، پایه گذاری ساخت موشک در دوران تحریم جنگ و محکم کردن پایه توسعه هسته ای در دوران سازندگی، از جمله کارهای بزرگ این انسان توسعه گرا با فکر بلند بود.

معاون حقوقی رییس جمهور با تاکید بر اینکه دشمنان می خواهند امید کشور را ناامید کنند تصریح کرد: دشمنان می خواهند با سیاه نمایی، خدمات را کم رنگ جلوه دهند.

انصاری افزود: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، زنده و پویابودن خود را به نمایش گذاشتند. به کاخ سفید، ترامپ و سخنگوی وی هم می گویند که شما به رتق و فتق مشکلات خود بپردازید و در کار ملت ایران دخالت نکنید.

وی ادامه داد: ملت ایران احتیاجی به دلسوزی های شما ندارد. این ملت خودش از پس مشکلاتش برمی آید. شما اگر راست می گویید و دلسوز ملت ما هستید،  تحریم های ظالمانه و غیر قانونی را از مردم ایران بردارید و به ملت رشید ایران اهانت نکنید و به رییس دولت تروریستی اسرائیل پناه ندهید.

انصاری تصریح کرد: حمایت از مردم ایران پیش کش، در کار ملت ما دخالت نکنید. مردم ایران ۳۸ سال است که در برابر توطئه های شما روی پای خود ایستاده است. ما مردمی صلح طلبی هستیم که اهل جدال و جنگ با دنیا نیستیم.



دیدگاهها بسته شده است.