به گزارش عرصه، مصیب امیری اظهار کرد: با هدف تقویت جایگاه گردشگری استان در حوزه گردشگری مذهبی و زیارتی براساس چشمانداز و راهبرد توسعه گردشگری استان در افق ۱۴۰۴، نوروز امسال متفاوت از سالهای گذشته میشود.
به اعتقاد او، برند گردشگری باید معرف شخصیت و هویت میراثی و ملی، قابلیت ارائه آموزههای فرهنگی و سنتی استان و استفاده از قابلیت و ظرفیت همکاری سمنها باشد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان دربارهی آموزههای لحاظ شده در برند، گفت: ارائه فرهنگ و آداب زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بر اساس فرهنگ سنتی مردم شیراز، معرفی معماری درخشان دوره اسلامی در حرم مطهر، معرفی صنایع دستی و هنرهای به کار رفته در تزئینات بنا و ضریح حرم مطهر، تقویت رابطه اخلاق فردی و اجتماعی با رویکرد معنوی به گردشگری، تقویت شاخصهای معنویت در کدهای اخلاق جهانی گردشگری، تقویت رابطه معنویت و سلامت جسمی و روحی گردشگران و معرفی موزه آستان مقدس به زائران و گردشگران است.
او همچنین حرم حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ (ع) را مکان پیشنهادی برند گردشگری استان فارس دانست.
–