دعوت ورکشاپ سینمای مستند پاریس از مهرداد اسکویی

به گزارش عرصه، این ورکشاپ با عنوان “تجربه مشترک” روز ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت) در پاریس، با تمرکز بر سینمای مستند و علوم اجتماعی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این رویداد، تبادل نظر میان فیلمسازان، محققان، دانشجویان و متخصصان سینمای مستند اعلام شده است. همچنین قرار است مستند “رؤیاهای دم صبح” آخرین ساخته مهرداد اسکویی نیز در این کارگاه یک‌روزه به نمایش گذاشته شود.

مهرداد اسکویی، پیش از این چندین مسترکلاس و ورک‌شاپ در کشورهای آمریکا، استرالیا و چک برگزار کرده و قرار است یک مسترکلاس نیز در تاریخ ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) در جشنواره فیلم زاگرب در کرواسی برگزار کند.

مستند «رؤیاهای دم صبح» تا کنون موفقیت‌های بین‌المللی متعددی کسب کرده و اسکویی برای این اثر علاوه بر دریافت جایزه «عفو بین‌الملل» از شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین، توانسته جایزه بزرگ جشنواره «ترو فالس» آمریکا را با عنوان «ترو ویژن اوارد» به‌عنوان بهترین مستندساز سال ٢٠١٦ جهان، جایزه‌ بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم «الهام‌بخش» را از جشنواره فول فریم آمریکا، جایزه بزرگ جشنواره فیلم مردم‌نگاری «ژان روش» فرانسه، جایزه بهترین مستند بلند جشنواره «هات اسپرینگز» آمریکا، جایزه معتبر بهترین فیلم مستند جشنواره لندن و همچنین بهترین مستند دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک را کسب کند.



دیدگاهها بسته شده است.