قراردادهای قدیمی نفس پرسپولیس را بریده‌اند

به گزارش عرصه، روزنامه اعتماد نوشت: «در نقل و انتقالات تابستان گذشته بود كه مهدی طارمي به همراه رامين رضاييان با جدايي از باشگاه پرسپوليس به تركيه رفتند و با باشگاه ريزاسپور قرارداد بستند اما پس از مدتي اين دو بازيكن پشيمان شده و مجددا به ايران بازگشتند تا در پرسپوليس به فوتبال خود ادامه دهند. در همان زمان مديران باشگاه پرسپوليس و البته وكيل طارمي مدعي شدند اين بازيكن قراردادش را به طور رسمي با باشگاه ريزاسپور فسخ كرده و به پرسپوليس آمده است. بنابراين ديگر باشگاه تركيه‌اي نمي‌تواند شكايتي انجام دهد. اين در حالي است كه اين باشگاه تركيه‌اي در ماه ژانويه از مهدي طارمي به فيفا شكايت كرده و نامه اين شكايت ١٧ ژانويه به باشگاه پرسپوليس ابلاغ شده و تا ٦ فوريه به اين باشگاه مهلت داده شده بود تا دفاعيه خود را نسبت به اين شكايت ارايه كند. به نظر مي‌رسد پرسپوليسي‌ها نيز با مدارك و مستنداتي كه در اختيار داشتند و بعد از مشورت با وكيل مهدي طارمي دفاعيه خود را ارايه كرده‌اند. از تاريخ اين شكايت ٤٠ روز مي‌گذرد اما بايد ديد كه دفاعيه پرسپوليس تا چه حد مورد قبول فيفا قرار خواهد گرفت. در همين رابطه و براي بررسي شرايط اين روزهاي باشگاه پرسپوليس و البته پرونده‌هاي اين باشگاه در فيفا با علي‌اكبر طاهري همكلام شديم تا از زبان سرپرست باشگاه از آخرين جزييات پرونده‌هاي باشگاه در فيفا مطلع شويم.

در خبرها آمده بود باشگاه ريز اسپور تركيه از مهدی طارمی شكايت كرده است، درباره اين موضوع حرف و حديث‌های زيادی مطرح می‌شود؛ توضیح شفافی می‌دهيد؟

در مورد جدايی مهدی طارمی از باشگاه ريزاسپور همه‌چيز شفاف است. طارمي با باشگاه پرسپوليس قراردادي نداشت و به تركيه رفت و با باشگاه ريزاسپور قرارداد بست. پس از مدتي هم تصميم گرفت از اين باشگاه جدا شود و مجددا به پرسپوليس بازگردد. فكر نمي‌كنم مشكلي در اين موضوع وجود داشته باشد. همه‌ چيز كاملا شفاف است اما متاسفانه باشگاه ريزاسپور لايحه‌اي را تنظيم كرده و به وكيل طارمي و باشگاه فرستاده است.

اگر در زمان جدايي او از ريزاسپور قراردادش فسخ شده، چطور اين باشگاه شكايت كرده است؟

مهدي طارمي پس از فسخ قراردادش با ريزاسپور به پرسپوليس آمده است. اگر قراردادش را فسخ نكرده بود كه ما نمي‌توانستيم ITC او را بگيريم.

پس دليل شكايت باشگاه ريزاسپور از مهدي طارمي چيست؟

شكايت اين باشگاه به خاطر بحث فسخ قرارداد نيست بلكه ادعاي ديگري را مطرح كرده است. البته كميته حقوقي باشگاه و وكيل اين بازيكن پيگير اين پرونده هستند. بنابراين بهتر است جزييات بيشتر را از كميته حقوقي بپرسيد.

موضوع شكايت مانوئل ژوزه به كجا رسيد؟ هواداران نگران اين موضوع هستند كه به خاطر پرونده اين مربي پرتغالي باشگاه با محروميتي يا كسر امتياز مواجه شود.

پيگير پرونده اين مربي هستيم. دفاعيات خودمان را ارايه كرديم و در آخرين مرحله پرونده به CAS رفته است. در آنجا، هم ما و هم ژوزه داوري را مشخص كرده‌ايم تا بر اساس مستندات تصميم‌گيري كنند. البته هنوز راي صادر نشده است. بنابراين هواداران نبايد نگران باشند. روال كار اين گونه است كه ابتدا راي صادر مي‌شود و بعد، مدت زماني را تعيين مي‌كنند تا در آن بازه زماني مبلغ محكوم شده را پرداخت كنيم. اگر درآن بازه زماني نتوانيم مبلغ مشخص‌شده را پرداخت كنيم، باشگاه با محروميت‌هايي از سوي فيفا مواجه خواهد شد. بنابراين فعلا جاي نگراني نيست.

شايعاتي هم مطرح شده بود كه به دنبال توافق با ژوزه هستيد تا از شكايت خود صرف نظر كند. آيا به راستي به دنبال توافق هستيد؟

از همان ابتدا كه مسووليت باشگاه را بر عهده گرفتم و موضوع پرونده ژوزه را بررسي كردم، به دنبال اين بودم كه با مذاكره به توافق برسيم تا او كمي از طلبش را ببخشد و مابقي را به صورت اقساطي پرداخت كنيم اما متاسفانه نه ژوزه و نه وكيلش حاضر به گفت‌وگو با ما نيستند و قبول نمي‌كنند كه مذاكره كنيم. در حال حاضر كه پرونده در CAS در جريان است، باز هم شايعاتي مطرح شده بود كه ما با ژوزه توافق كرديم كه اين شايعات هم صحت ندارد. همان‌طور كه گفتم در انتظار صدور راي هستيم تا پس از آن اقدامات مناسب را انجام بدهيم.

با توجه به قراردادي كه ژوزه با باشگاه پرسپوليس منعقد كرده بود، پيش‌بيني مي‌شود در صورت صدور راي، باشگاه به پرداخت چيزي حدود ٦ ميليارد محكوم شود. براي پرداخت اين مبلغ منابع مشخصي داريد؟

متاسفانه پرونده‌هاي گذشته اجازه نمي‌دهد نفس بكشيم. با قرارداد خوب اسپانسري كه منعقد كرديم، مشكلي در پرداخت هزينه‌هاي جاري نداريم اما متاسفانه هر روز يك حكم براي ما مي‌آيد و مجبور مي‌شويم از بودجه جاري آن مبلغ را پرداخت كنيم. درباره پرونده ژوزه هم نگراني داريم، زيرا تنها محل درآمد باشگاه، سامانه هواداري است و از محل‌هاي ديگر از جمله بليت‌فروشي و همين‌طور صداوسيما درآمدي نداريم. اميدوارم تا زمان صدور راي وزارت ورزش هم كمك كند تا بتوانيم پول ژوزه را پرداخت كنيم.

آقاي اسدي در آخرين نشست خبري خود عنوان كرد باشگاه پرسپوليس یازده پرونده در فيفا دارد. با توجه به محروميت استقلال و تراكتورسازي از نقل و انتقالات، نگراني عجيبي ايجاد شده كه محروميتي گريبان پرسپوليس را بگيرد.

همان‌طور كه هر روز نامه‌اي به باشگاه مي‌آيد كه بر اساس آن محكوم به پرداخت مبلغي مي‌شويم. در برخي از اين پرونده‌ها باشگاه لوايح دفاعي خود را به فيفا مي‌دهد و در بعضي مواقع هم احكام قطعي صادر مي‌شود. به طور مثال چند روز پيش در يك پرونده باشگاه محكوم به پرداخت ٤٠ هزار دلار شد كه اگر اين پول را پرداخت نكنيم، باشگاه متوجه محروميت‌هايي خواهد شد. نكته مهم اين است كه ما تلاش خودمان را انجام مي‌دهيم تا باشگاه با محروميتي مواجه نشود.

در مورد جدايي بازيكنان اوكرايني مباحث زيادي مطرح شد. خيلي‌ها نگران هستند كه در آينده اين بازيكنان هم شكايت كنند و مشكلاتي را براي باشگاه به وجود بياورند.

زماني كه قصد داشتيم قرارداد اين بازيكنان را فسخ كنيم يك فرآيند را طي كرديم و با بررسي‌هايي كه واحد حقوقي باشگاه انجام داد به طور كامل قرارداد اين بازيكنان را فسخ كرديم تا آنها ديگر در آينده نتوانند شكايتي كنند. مطمئن باشيد كه اين بازيكنان اوكرايني در آينده نمي‌توانند مشكلي براي باشگاه ايجاد كنند. ما قرارداد آنها را به صورت قانوني فسخ كرده‌ايم.»



دیدگاهها بسته شده است.