مشاور امنیت ملی آمریکا خواهان استفاده از «اسلام رادیکال» نیست


به نوشته یک روزنامه انگلیسی، مشاور امنیت ملی آمریکا در اولین جلسه با کارکنان زیر دست خود خواستار پرهیز آنها از استفاده از عبارت «اسلام رادیکال» شده است.

به گزارش عرصه به نقل از گاردین، «هربرت ریموند مک مستر» (اچ آر مک مستر) که در هفته گذشته به عنوان مشاور جدید امنیت ملی آمریکا معرفی شد، در اولین جلسه با کارکنان زیر دست خود خواستار ممنوعیت استفاده از عبارت تروریسم اسلامی رادیکال شده است.

مک مستر از جمله ژنرال های باسابقه ارتش آمریکا است که در جنگ های اول خلیج فارس، عراق و افغانستان حضور داشته است.

به اعتقاد مشاور امنیت ملی آمریکا نباید برای تهدیدهایی که امنیت آمریکا با آنها مواجه است از عبارت اسلام رادیکال استفاده کرد.

به گفته حاضران در این جلسه، اظهارات مک مستر به گونه ای بوده که موجب شکل گیری پرسش هایی در ذهن مخاطبان در مورد نحوه تعامل و همکاری وی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شده است.

مک مستر یکی از معدود نفرات حاضر در حلقه نزدیکان ترامپ است که روسیه را به عنوان تهدیدی برای امنیت آمریکا قلمداد می کند و این در حالی است که ترامپ قصد بازسازی روابط واشنگتن با مسکو را دارد و دیدگاه های مک مستر می تواند موجب بروز اختلاف میان وی و ترامپ شود.

با توجه به آنکه ترامپ تحمل مخالفت و انتقاد را ندارد برخی کارشناسان از هم اکنون معتقدند که مک مستر اگر همانند سال های گذشته اقدام کند با ترامپ به مشکل برمی خورد.



دیدگاهها بسته شده است.